loading...
akhbar tecnolozhy9
saqar بازدید : 59 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

در دانش شبکه تجهیزات به دو تقسیم passive و active دسته می شوند. جدای از تقسیم بندی تجهیزات، در خدمات شبکه نیز دو مفهوم پسیو و اکتیو وجود دارد. ابتدا تجهیزات و سپس خدمات شبکه را بررسی می کنیم. به طور کلی به تجهیزاتی که برای انتقال اطلاعات به جریان الکتریکی بیچارگی دارند، ساز و برگ active یا پرکار گفته می شود. وانگهی تجهیزاتی که نیازی به جریان الکتریکی برای انتقال اطلاعات ندارند، passive یا غیر فعال نام گذاری شده اند.

خدمات اکتیو شبکه

مفهوم passive و active 

تجهیزات active شبکه؛ از ساز و برگ ویدیو کنفرانس تا دوربین های مداربسته

در یک شرکت شبکه و به طور کلی علم شبکه به قطعات یا تجهیزاتی که با متصل شدن به برق، سیگنال ها را تقویت می کند و مایه فعال شدن جریان الکتریکی می شوند، ساز و برگ اکتیو یا فعال نامیده می شوند. در پیوسته چند مثال از تجهیزات active شبکه را نگریستن می فرمایید.


انواع سوئیچ ها

تجهیزات شبکه بی سیم بلوتوث

ADSL ها و مودم ها

انواع پرینت سرورها

انواع متفاوت تجهیزات ویدیو کنفرانس

تجهیزات فیبر نوری

انواع گوناگون کارت شبکه

دوربین های مداربسته

تجهیزات پسیو شبکه 

تجهیزات passive شبکه، ابزارهایی که دیده نمی شوند

برای راه اندازی شبکه به ساز و برگ Passive یا غیرفعال نیز نیاز داریم. تجهیزات Passive یا غیرفعال به برق متصل نمی شوند و در تقویت سیگنال ها نقشی ندارند. احتمالاً جالب باشید که بدانیم معمولا این ساز و برگ در تو ابزارهای مختلف پیمان می گیرد و معمولا دیده نمی شوند. در پیوستگی شماری از ابزارهای passive را به عنوان نمونه نگریستن می کنید.


انواع کابل ها شبکه(cat5، cat6 و cat7)

انواع رک ها

انواع ابزار ها Crimping، Striper وPunch Down

کانکتورها

سوکت دیواری ها

برای گونه ها usb hub

انواع تستر شبکه

Passive یا Active، یک بخش بندی مفهومی

اگر به تجهیزاتی که اشاره کردیم، دقت کنید متوجه یک نکته مهم می شویم. پسیو یا اکتیو بودن تجهیزات شبکه های کامپیوتری یک بخش بندی ذهنی است. در درستی در دنیای راستین و برای پیشه کردن شبکه کل این ساز و برگ نقش مهمی دارند. بنابراین حتما به خاطر داشته باشیم که پسیو یا اکتیو بودن ساز و برگ دلیلی بر نقش آن ها در شبکه نیست. متخصصان شبکه برای برپایی یک زبان مشترک از دو مفهوم Passive و Active بهره‌گیری می کنند.


تجهیزات Passive چیست 

نگاهی به خدمات اکتیو و پسیو شبکه

پس از رسیدگی تجهیزات Passive و Active نگاهی به خدمات شبکه داریم. همانگونه که در پیش درآمد اشاره کردیم خدمات شبکه را نیز می نا به دو دسته اکتیو و پسیو بخش کرد. توصیه می کنیم برای آشنایی با خدمات با صفحه اترنت مراجعه بفرمایید.


خدمات Passive شبکه ، کل کارهایی که لازم است سپریدن شود

مهم ترین بخش یک شبکه تاسیس ساز و برگ زیرساختی است. پیش از هر کاری لازم است زیرساخت های ارتباطی لازم برای ساختن شبکه نصب شود. در علم شبکه به خدمات نصب و تاسیس شبکه که وارد مرحله پیکر بندی نمی شود، خدمات پسیو یا غیرفعال گفته می شود. از دسته اقداماتی که در خدمات پسیو ارائه می شود می طاقت براوو طراحی استاندارد، پیاده سازی نقشه، استفاده از قطعات با کیفیت اشاره کرد. کل این خدمات به نوعی در بخش بندی خدمات زیرساختی قرار می گیرد. در پیوسته بعضی سایر از خدمات پسیو شبکه را نگریستن می کنید.


طراحی شبکه و نقشه آن

کابل کشی

کابل کشی تلفن و نصب سانترال

UPS کابل کشی برق

داکت شکی و ترانکینگ شبکه

نصب پریزها ، کیستون ها

نصب رک و اتاق سرور

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

نصب سنسورها و تجهیزات هوشمندسازی جهت مهار شبکه و زیرساخت

نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق برای تقسیم های حساس همانند اتاق سرور

نصب تجهیزات شبکه همانند سوئیچ ، روتر و سرور

خدمات اکتیو شبکه چیست 

خدمات Active شبکه، راه اندازی کامل یک شبکه

پس از آماده سازی ساز و برگ زیرساخت لازم است خدماتی دیگری چهره بگیرد. خدمات   Active در درستی خدماتی است که پس از تعبيه و ساخت زیرساخت ها سپریدن می شود. به عبارت ساده تر نصب انواع نرم افزارها و بهره برداری از شبکه در گستره خدمات Active پیمان می گیرد. تعبيه نرم افزارها، پیکربندی شبکه و راه اندازی نرم ابزارها در بخش خدمات Active دسته بندی می شود. در ادامه بعضی از خدمات اکتیو شبکه را نگریستن می کنید.


 تنظیم و پیکربندی ساز و برگ اکتیو شبکه مشابه : روتر، سوئیچ ، مودم ، اکسس پوینت و فایروال

نصب سیستم عامل های کلاینت و سرور مانند Windows Server

نصب و تاسیس نرم افزارهای تحت شبکه همچون آنتی ویروس ها، SQL Server

پیکربندی و تنظیمات یوزرها

خدمات Passive و Active مکمل یکدیگر هستند

خدمات پسیو و اکتیو همانند دسته بندی ساز و برگ Passive و Active یک نگاه ذهنی است. هر سلسله ای اصطلاحات تخصصی خاص خویش را دارد. استفاده از کلماتی Passive و Active نیز در علم شبکه برای بستگی بهتر کارآزمودگان صورت می گیرد. خدمات پسیو و اکتیو مکمل یکدیگر هستند. به طوری که نمی تاب یکتا را مهم تر از دیگری به حساب آورد. برای بستگی کامل و صحیح یک شبکه کل اجزای آن باید به واقعیت به یکدیگر متصل شوند.


مفاهیم Active و Passive در شبکه 

مفهوم passive و active، راهی جذاب به دنیای شبکه ها

آشنایی با مفاهیم هر علمی را می تاب مهمترین مسیر مطالعه آن دودمان دانست. در این نوشتار ما به بررسی دو مفهوم اکتیو و پسیو در دانش شبکه پرداختیم. تجهیزات و خدمات passive و active را با مثال رسیدگی کردیم. این دو مفهوم می توانند به شما در یادگیری بهتر سایر مفاهیم شبکه کمک کند. در پایان مقاله از شما دعوت می کنیم برای آشنایی و استفاده از خدمات شبکه با عدد اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 2,818
  • بازدید کلی : 16,742