loading...
akhbar tecnolozhy9
saqar بازدید : 60 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (1)

تجهیزات پسیو شبکه
تجهیزات پسیو شبکه را میتوانید از طریق این مجموعه تامین نمائید. تمام تلاش ما اینست که رضایت شما از خرید حاصل گردد و تجهیزات اصلی برای شما تهیه و ارسال گردد.

تجهیزات زیر تنها بخشی از تجهیزات زیر ساخت شبکه می باشد : هزینه کابل کشی شبکه
1- انواع کابل شبکه ایرانی و خارجی لگراند ، نگزنس و …

2- پچ پنل شبکه که شامل Loaded و Unloaded است مثل پچ پنل لگراند ، پچ پنل نگزنس ، پچ پنل اشنایدر ، پچ پنل MT و …

3- انواع کیستون شبکه شامل کیستون شبکه Cat6 UTP ، کیستون شبکه Cat6 SFTP و …

Four- پچ کورد شبکه در اندازه های متفاوت پچ کورد شبکه نیم متری ، پچ کورد شبکه 1 متری ، 3 متری و …

5- انواع سوکت شبکه ، برل شبکه ، جانکشن باکس ( کوپلر ) شبکه شامل UTP ،  SFTP و …

6- انواع داکت و ترانک شبکه البرز ، ترانک لگراند ، ترانک دانوب ، سوپیتا ، اشنایدر و …

7- انواع سینی کابل و سبد کابل در اندازه و سایزهای متفاوت

8- انواع لدر ( Lader ) و هدایت کننده های کابل

Nine- انواع رک های ایستاده و دیواری ایرانی و خارجی

saqar بازدید : 59 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
محققان آلمانی، اولین نمونه از یک وب‌کم خزنده را طراحی کردند که به چشم انسان شباهت دارد.

به گزارش  ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان «دانشگاه زارلاند» در آلمان، این وب‌کم را  با الهام از دانش «انیماترونیک»(Animatronics) ساخته اند.

 

این وب کم که به «آی کم» (Eyecam) نامیده می شود، مقابل نمایشگر رایانه نصب می ‌شود و هنگام ردیابی صورت افراد طی تماس تصویری، به چپ و راست نگاه می‌کند و حتی پلک می‌زند.

 

آی‌کم در نگاه اول، کاملا واقعی به نظر می ‌رسد زیرا دقیقا چین و چروک ‌های پوست، تارهای مو که ابروها را تشکیل می ‌دهند و رگ ‌های قرمز روی بخش سفید رنگ کره چشم را دارد.

 

آی‌کم براساس فیزیولوژی انسانی مدل‌ سازی شده است و دارای سه بخش اصلی لایه پوستی، دستگاه ماهیچه ‌ای ‌اسکلتی از نوع رباتیک و کره چشم است.

 

یک دوربین کوچک در مردمک چشم آن قرار گرفته است که تصویر با وضوح بالا را احساس می‌ کند. این دوربین، به رایانه تک‌ برد Raspberry Pi Zero متصل می‌ شود و رایانه آن را به عنوان یک وب‌کم معمولی شناسایی می ‌کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11073258.html

saqar بازدید : 56 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
گوگل مشغول آزمایش یک قابلیت جدید برای اندروید است که به کاربران یادآوری می کند هنگام راه رفتن به موبایلشان نگاه نکنند تا از برخورد با موانع و عابران اجتناب شود.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، جدیدترین ابزار «دیجیتال ولبینگ» ( Digital Wellbeing) گوگل احتمالاً به کاربران کمک می‌کند از برخورد با موانع و زخمی شدن سر و صورتشان اجتناب کنند.

 

«دیجیتال ولبینگ» شامل ابزارهایی است که به کاربر نشان می‌دهد روزانه چند بار موبایلش را چک و چه میزان از اپ های مختلف استفاده می‌کند.

 

وب سایتXDA Developers و سی نت متوجه شده‌اند گوگل مشغول ارائه نسخه بتای ویژگی Heads Up برای اندروید است که به کاربران یادآوری می‌کند هنگام راه رفتن از موبایل شأن استفاده نکنند. اگر کاربر هنگام راه رفتن موبایل خود را از جیبش بیرون بیاورد، پیام هشداری برای او صادر می‌شود تا به جلو نگاه کند و قبل از برخورد با مثلاً تیر چراغ برق یا عابری دیگر، دستگاه را در جیبش قرار دهد.

 

البته وب سایت XDA Developers در ماه نوامبر این قابلیت را کشف کرده بود، اما تاکنون در دسترس نبود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11073182.html

saqar بازدید : 59 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

در دانش شبکه تجهیزات به دو تقسیم passive و active دسته می شوند. جدای از تقسیم بندی تجهیزات، در خدمات شبکه نیز دو مفهوم پسیو و اکتیو وجود دارد. ابتدا تجهیزات و سپس خدمات شبکه را بررسی می کنیم. به طور کلی به تجهیزاتی که برای انتقال اطلاعات به جریان الکتریکی بیچارگی دارند، ساز و برگ active یا پرکار گفته می شود. وانگهی تجهیزاتی که نیازی به جریان الکتریکی برای انتقال اطلاعات ندارند، passive یا غیر فعال نام گذاری شده اند.

خدمات اکتیو شبکه

مفهوم passive و active 

تجهیزات active شبکه؛ از ساز و برگ ویدیو کنفرانس تا دوربین های مداربسته

در یک شرکت شبکه و به طور کلی علم شبکه به قطعات یا تجهیزاتی که با متصل شدن به برق، سیگنال ها را تقویت می کند و مایه فعال شدن جریان الکتریکی می شوند، ساز و برگ اکتیو یا فعال نامیده می شوند. در پیوسته چند مثال از تجهیزات active شبکه را نگریستن می فرمایید.


انواع سوئیچ ها

تجهیزات شبکه بی سیم بلوتوث

ADSL ها و مودم ها

انواع پرینت سرورها

انواع متفاوت تجهیزات ویدیو کنفرانس

تجهیزات فیبر نوری

انواع گوناگون کارت شبکه

دوربین های مداربسته

تجهیزات پسیو شبکه 

تجهیزات passive شبکه، ابزارهایی که دیده نمی شوند

برای راه اندازی شبکه به ساز و برگ Passive یا غیرفعال نیز نیاز داریم. تجهیزات Passive یا غیرفعال به برق متصل نمی شوند و در تقویت سیگنال ها نقشی ندارند. احتمالاً جالب باشید که بدانیم معمولا این ساز و برگ در تو ابزارهای مختلف پیمان می گیرد و معمولا دیده نمی شوند. در پیوستگی شماری از ابزارهای passive را به عنوان نمونه نگریستن می کنید.


انواع کابل ها شبکه(cat5، cat6 و cat7)

انواع رک ها

انواع ابزار ها Crimping، Striper وPunch Down

کانکتورها

سوکت دیواری ها

برای گونه ها usb hub

انواع تستر شبکه

Passive یا Active، یک بخش بندی مفهومی

اگر به تجهیزاتی که اشاره کردیم، دقت کنید متوجه یک نکته مهم می شویم. پسیو یا اکتیو بودن تجهیزات شبکه های کامپیوتری یک بخش بندی ذهنی است. در درستی در دنیای راستین و برای پیشه کردن شبکه کل این ساز و برگ نقش مهمی دارند. بنابراین حتما به خاطر داشته باشیم که پسیو یا اکتیو بودن ساز و برگ دلیلی بر نقش آن ها در شبکه نیست. متخصصان شبکه برای برپایی یک زبان مشترک از دو مفهوم Passive و Active بهره‌گیری می کنند.


تجهیزات Passive چیست 

نگاهی به خدمات اکتیو و پسیو شبکه

پس از رسیدگی تجهیزات Passive و Active نگاهی به خدمات شبکه داریم. همانگونه که در پیش درآمد اشاره کردیم خدمات شبکه را نیز می نا به دو دسته اکتیو و پسیو بخش کرد. توصیه می کنیم برای آشنایی با خدمات با صفحه اترنت مراجعه بفرمایید.


خدمات Passive شبکه ، کل کارهایی که لازم است سپریدن شود

مهم ترین بخش یک شبکه تاسیس ساز و برگ زیرساختی است. پیش از هر کاری لازم است زیرساخت های ارتباطی لازم برای ساختن شبکه نصب شود. در علم شبکه به خدمات نصب و تاسیس شبکه که وارد مرحله پیکر بندی نمی شود، خدمات پسیو یا غیرفعال گفته می شود. از دسته اقداماتی که در خدمات پسیو ارائه می شود می طاقت براوو طراحی استاندارد، پیاده سازی نقشه، استفاده از قطعات با کیفیت اشاره کرد. کل این خدمات به نوعی در بخش بندی خدمات زیرساختی قرار می گیرد. در پیوسته بعضی سایر از خدمات پسیو شبکه را نگریستن می کنید.


طراحی شبکه و نقشه آن

کابل کشی

کابل کشی تلفن و نصب سانترال

UPS کابل کشی برق

داکت شکی و ترانکینگ شبکه

نصب پریزها ، کیستون ها

نصب رک و اتاق سرور

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

نصب سنسورها و تجهیزات هوشمندسازی جهت مهار شبکه و زیرساخت

نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق برای تقسیم های حساس همانند اتاق سرور

نصب تجهیزات شبکه همانند سوئیچ ، روتر و سرور

خدمات اکتیو شبکه چیست 

خدمات Active شبکه، راه اندازی کامل یک شبکه

پس از آماده سازی ساز و برگ زیرساخت لازم است خدماتی دیگری چهره بگیرد. خدمات   Active در درستی خدماتی است که پس از تعبيه و ساخت زیرساخت ها سپریدن می شود. به عبارت ساده تر نصب انواع نرم افزارها و بهره برداری از شبکه در گستره خدمات Active پیمان می گیرد. تعبيه نرم افزارها، پیکربندی شبکه و راه اندازی نرم ابزارها در بخش خدمات Active دسته بندی می شود. در ادامه بعضی از خدمات اکتیو شبکه را نگریستن می کنید.


 تنظیم و پیکربندی ساز و برگ اکتیو شبکه مشابه : روتر، سوئیچ ، مودم ، اکسس پوینت و فایروال

نصب سیستم عامل های کلاینت و سرور مانند Windows Server

نصب و تاسیس نرم افزارهای تحت شبکه همچون آنتی ویروس ها، SQL Server

پیکربندی و تنظیمات یوزرها

خدمات Passive و Active مکمل یکدیگر هستند

خدمات پسیو و اکتیو همانند دسته بندی ساز و برگ Passive و Active یک نگاه ذهنی است. هر سلسله ای اصطلاحات تخصصی خاص خویش را دارد. استفاده از کلماتی Passive و Active نیز در علم شبکه برای بستگی بهتر کارآزمودگان صورت می گیرد. خدمات پسیو و اکتیو مکمل یکدیگر هستند. به طوری که نمی تاب یکتا را مهم تر از دیگری به حساب آورد. برای بستگی کامل و صحیح یک شبکه کل اجزای آن باید به واقعیت به یکدیگر متصل شوند.


مفاهیم Active و Passive در شبکه 

مفهوم passive و active، راهی جذاب به دنیای شبکه ها

آشنایی با مفاهیم هر علمی را می تاب مهمترین مسیر مطالعه آن دودمان دانست. در این نوشتار ما به بررسی دو مفهوم اکتیو و پسیو در دانش شبکه پرداختیم. تجهیزات و خدمات passive و active را با مثال رسیدگی کردیم. این دو مفهوم می توانند به شما در یادگیری بهتر سایر مفاهیم شبکه کمک کند. در پایان مقاله از شما دعوت می کنیم برای آشنایی و استفاده از خدمات شبکه با عدد اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند


saqar بازدید : 54 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

طبق گزارش خبرگزاری ورج، جک دورسی که به‌صراحت از علاقه‌‌اش به بیت کوین پرده برداشته است، تلاش می‌کند اولین توییت خود را به‌عنوان NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه (Non-Fungible Token) بفروشد. NFT نوعی توکن رمزنگاری‌شده است که روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند.

احتمالا توییت معروف «just setting up my twttr»‌ را به‌خاطر می‌آورید. این، اولین توییت بنیان‌گذار و مدیرعامل میلیاردر توییتر است که ازقضا در آن غلط املایی به‌چشم می‌خورد و بارها در کانون توجه قرار گرفته است.

 

تقریبا ۱۵ سال است که این توییت جک دورسی به‌عنوان آیتمی دیجیتالی و رایگان دردسترس همه‌ی مردم قرار دارد؛ باوجوداین‌، دورسی تصمیم گرفته است آن را به‌عنوان NFT بفروشد. ظاهرا دورسی می‌خواهد این کار را ازطریق پلتفرمی با عنوان Valuables عملی کند. 

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، پیشنهاد برای خرید این توییت از همین حالا آغاز شده و ارزش بیشترین پیشنهاد به ۸۰،۰۰۰ دلار می‌رسد. خرید اولین توییت جک دورسی واقعا به چه معنا است؟ براساس توضیحات صفحه‌ی پرسشگان (FAQ) وب‌سایت Valuables، «آنچه می‌خرید، گواهی رسمی توییت است. این گواهی منحصربه‌فرد است؛ زیرا خالقش آن توییت را امضا و اعتبارش را تأیید کرده است.» به‌بیان‌بهتر، شما عملا اتوگراف (Autograph) می‌خرید.

نخستین توییت جک دورسی تا زمانی‌که او و توییتر بخواهند، همچنان در اینترنت باقی می‌ماند

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech/368725-jack-dorsey-first-tweet-nft-valuables/

saqar بازدید : 66 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

۵ اسفند مصوبه‌ای ازسوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به صحن رسید و تصویب شد. در این مصوبه، حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای مخابراتی ۱۰ درصد بیشتر تعیین شد تا این مبلغ صرف تولید محتوا در فضای مجازی، نظارت بر محتوا و توسعه‌ی اینترنت ثابت شود.

در همان روز، دولت ابهامات زیادی را درخصوص مصوبه‌ی مجلس اعلام کرد. وزیر ارتباطات هشدار داد که تصویب این مصوبه، گران شدن اینترنت را در پی خواهد داشت. پس از این گفته، نمایندگان مجلس بندی را اضافه کردند که بر مبنای آن، قیمت اینترنت در سال آینده نباید گران شود. محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته هم دوباره اعلام کرد که نتیجه‌ی چنین مصوبه‌ای، گران شدن اینترنت خواهد بود.

مصوبه‌ی مذکور ۱۲ اسفند برای بررسی بیشتر، به کمیسیون تلفیق مرجوع شد. حال کمیسیون تلفیق، افزایش ۱۰درصدی مالیات از اپراتورها را تصویب کرده است. پیش از این گفته شده بود که درآمد حاصله از اجرای این مصوبه صرف حمایت از تولید محتوا، توسعه‌ی شبکه ملی اطلاعات، نظارت صدا و سیما بر محتوای فضای مجازی می‌شود. طبق تصاویری که امروز از این مصوبه در فضای مجازی منتشر شد، توسعه‌ی زیرساخت اینترنت ثابت توسط شرکت مخابرات نیز برای مقابله و رقابت با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای کشورهای خارجی ازجمله محل‌های هزینه‌کرد این درآمد است. این درحالی است که پیش‌تر، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته بود هیچ مخالفتی با اینترنت ماهواره‌ای در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بخشی از منابع حاصل از افزایش حق‌السهم دولت از اپراتورها صرف توسعه‌ی زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت توسط شرکت مخابرات ایران خواهد شد که امکان ارائه‌ی سرویس‌های صوت و تصویری پیشرفته را داشته باشد. طبق این بند، اینترنت ثابت پرسرعت باید امکان رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای توسط کشورهای خارجی دیگر در حریم کشور را داشته باشد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ شد

طبق بندی که امروز به تصویب رسید، بخشی از درآمد نیز به پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با فضای مجازی اختصاص می‌یابد که تحت نظارت و راهبرد مرکز ملی و در راسنای مصوبات شورای عالی فضای مجازی قرار دارند؛ به‌خصوص طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مصوب شهریور ۱۳۹۹ با اولویت بومی‌سازی تجهیزات و خدمات امنیت و سالم‌سازی، ذخیره‌سازی و پردازش کلان داده‌ها. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده تا به نحوی سیاست‌گذاری کند که توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال بر بستر شبکه ملی اطلاعات دارای مزیت‌های مالی و اقتصادی قابل‌توجه نسبت به توسعه‌ی آن در خارج از شبکه ملی اطلاعات باشد.

به‌علاوه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده تا اقدامات مشخص شده را در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات را در افق ۱۴۰۰ محقق کند. کمیسیون تلفیق مجلس همچنین تصویب کرده که سازمان صدا و سیما متناسب با توسعه‌ی زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت موظف به ارائه‌ی محتوای تولیدی در قالب تلویزیون تعاملی خود در این بستر است.

اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک باید مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور را نیز دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. درآمد حاصله تا سقف هزارمیلیارد ریال در حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368732-parliament-tci-develop-fixed-confronting-satelite-internet/

saqar بازدید : 107 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

ویپ یک سیستم تلفنی فوق العاده کارآمد و کم هزینه است که امکان پاسخگویی به تمامی تماس ها را در بستر شبکه فراهم می کند. استفاده از روتر سیسکو برای راه اندازی ویپ روشی بسیار کاربردی است که مقاله امروز را به بررسی مراحل آن اختصاص داده ایم. اگر از روتر سیسکو در سازمان استفاده می کنید و قصد راه اندازی Voip را دارید، پیاده سازی ویپ سیسکو بهترین پیشنهاد برای شما می باشد. به این ترتیب دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای سخت افزار جداگانه ندارید و تنها باید لایسنس مربوط به راه اندازی Voip سیسکو را تهیه کنید.

 

اما آیا می دانید که برای راه اندازی سیسکو ویپ باید به کجا مراجعه کنید؟ بد نیست بدانید مرکز سخت افزار ایران جزء معتبر ترین ارائه دهندگان خدمات این حوزه شناخته می شود. همکاران ما کارشناسان نصب و راه اندازی voip ارشد شبکه هستند و ضمن برخوداری از تجربه ای چندین ساله، با تجهیزات و متدهای نوین در این زمینه نیز آشنایی کامل دارند. آنها در تمامی مراحل خرید تجهیزات، نصب، راه اندازی و پیاده سازی ویپ سیسکو در کنار شما خواهند بود. اگر می خواهید با سیستم های تلفن سانترال خداحافظی کرده و ضمن صرف هزینه کمتر، از تکنولوژی های نوین ارتباطی در کسب و کار خود بهره مند شوید، هم اکنون با واحد شبکه مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

 

Five / 5 ( 2 امتیاز )

پیاده سازی ویپ سیسکو

انواع ویپ cisco

ویپ سیسکو در دو نوع اصلی راه اندازی می شود که هریک قابلیت ها و محدودیت های خاص خود را دارند. سیسکو برای ارائه سرویس های ip تلفن از دو سطح کلاستر بیس و سینگل سرور استفاده می کند. مرکز تماس هایی که به شکل سینگل سرور راه اندازی می شوند، تنها با استفاده از یک سرور کار می کنند. یعنی تمامی امکانات voip توسط یک سرور راه اندازی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند. سیستم های کلاستر بیس اما با چندین سرور کار می کنند.

 

این سرورها بکاپ یکدیگر هستند و به مثابه یک سرور پشتیبان عمل می کنند که بار ترافیکی بین آنها تقسیم شده است. یعنی اگر یکی از سرورها به هر دلیلی از مدار خارج شود، ترافیک آن بین سایر سرورها تقسیم می شود. به این ترتیب تماس های مجموعه تحت هیچ شرایطی مختل نخواهند شد. کلاستر بودن سرورهای ویپ سیسکو نوعی مزیت است که ارائه دهندگان تمرکز ویژه ای روی آن دارند. کارشناسان وب مرکز سخت افزار ایران بر حسب ظرفیت و نیاز مجموعه کاری شما، یکی از سطوح کلاستر یا سینگل بیس ویپ را برای شما راه اندازی خواهند کرد.

 

پیاده سازی ویپ سیسکو چه مزایایی دارد؟

اساسا تلفن تحت شبکه یا همان voip کاربردها و مزایای زیادی برای کاربران (چه تماس گیرندگان و چه دریافت کنندگان تماس) دارد. اما راه اندازی ویپ سیسکو مزایای افزون تری هم دارد که تمایل مدیران را برای استفاده از آن افزایش داده است. به عنوان مثال با استفاده از این سیستم، نیازی به پرداخت هزینه راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف نخواهید داشت.

 

همچنین سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش یافته و دلیل آن نیز استفاده از یک بستر مخصوص برای برقراری تماس ها می باشد. ویپ سیسکو به شما امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه را می دهد و به این ترتیب دست شما را باز خواهد گذاشت. یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز از جمله مزایایی هستند که با پیاده سازی ویپ سیسکو از آنها بهره مند خواهید شد.

 

نحوه پیاده سازی ویپ سیسکو

کارشناسان شبکه در مرکز سخت افزار ایران، برای راه اندازی ویپ سیسکو از چند راهکار مختلف استفاده می کنند. CUCM و CME اصلی ترین راهکارهایی هستند که برای پیاده سازی این سرویس مورد استفاده قرار می گیرند. Cisco Unified communications که مخفف آن CUCM است، یک راهکار برای سازمان‌ های بزرگ است و برای مجموعه های چند بخشی و گسترده کاربرد دارد. در واقع این روش به معنای مجتمع سازی ، یکپارچه سازی و تلفیق انواع سرویس های ارتباطی از قبیل صوت ، تصویر و دیتا بر روی پلتفروم سخت افزاری نرم افزاری خاص و بهینه سازی و combine نمودن سرویس ها در کنار یکدیگر می باشد.

 

اما پیاده سازی ویپ سیسکو با CME نیز انجام می شود. CME یک نرم افزار مدیریت ارتباطی در سیستم عامل IOS است که قابلیت‌های کلیدی یک مرکز تلفن تحت شبکه را به روترهای سیسکو اضافه می‌کند. به عبارت بهتر شما می‌توانید روی روتر سیسکو خود با قرار دادن PVDM و ماژول‌های FXO , FXS , E1 و … یک مرکز تلفن ویپ ایجاد کنید. در صورت رجیستر کردن تلفن‌های خود روی CME ، می توانید تماس های خود را به کمک این روتر برقرار کنید.

 

این روش به شما کمک می کند که صدا، داده، و تلفن IP خود را در یک بستر پیاده سازی کنید. این به معنای کاهش هزینه های عملیاتی است. اگر برای برقراری ارتباط بین شعبه‌ های سازمان خود از روتر سیسکو استفاده می کنید و در عین حال نیاز به برقراری ارتباط تلفنی بین تمام شعبه ها دارید، CME  بهترین روش برای پیاده سازی ویپ سیسکو در کسب و کار شما خواهد بود.

saqar بازدید : 61 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
توئیتر نسخه ای به روزشده از اپلیکیشن خود را در اختیار کاربران قرار داده که مشاهده همه ی توئیت ها را همرا ه با اظهارنظرهای سایر کاربران در یک صفحه ممکن می کند. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، به روزرسانی توئیتر برای سیستم عامل آی اواس مشاهده همه اظهارات کاربران در مورد توئیت های هر فرد را تسهیل می کند.

 

در حال حاضر ردگیری و مشاهده این اظهارات مستلزم کلیک بر روی هر یک از آنهاست تا کاربر پیام های افراد را در واکنش به هر توئیت مشاهده کند واین مساله موجب صرف وقت زیاد و سردرگمی کاربران می شود و آنها حتی نمی توانند سیرمنطقی اظهارنظرها را دنبال کنند. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,توئیتر

اما در نسخه تازه اپلیکیشن توئیتر برای سیستم عامل آی او اس، گزینه ای انتخابی در دسترس کاربران قرار گرفته که مشاهده همه توئیت ها را همراه با اظهارنظرها ممکن می کند. این تحول پاسخ دادن به توئیت ها و بررسی دقیق آنها را هم راحت تر می کند. توئیتر در هفته های اخیر به روزرسانی هایی را برای نسخه اندرویدی اپلیکیشن خود انجام داده بود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11053203.html

saqar بازدید : 52 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
این گزارش به کاربران نکاتی را در خصوص مراقبت و نگهداری بهتر از لپ تاپ های خود آموزش داده و یادآور می شود. 

به گزارش ایسنا ، از آنجاکه قیمت محصولات تکنولوژی همچون لپ تاپ در بازارهای جهانی تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی نظیر تعطیلی کارخانه های تولیدکننده ناشی از اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف به علت شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا رشد و افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، بنابراین حفظ و نگهداری از لپ تاپ برای کاربر بیش از پیش اهمیت خاص و بسزایی پیدا کرده است.

 

در گزارش که در وب سایت سی‌نت آمده است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری خطاب به کاربران با ارائه توصیه و پیشنهاداتی از آنها خواسته اند که بیشتر از قبل مراقب دستگاه خود باشند.

 

 در زیر به برخی از مهمترین این توصیه ها و پیشنهادات کارشناسان تکنولوژی پرداخته شده است:

 

۱. لپ تاپ خود را در زیر نور مستقیم خورشید نگذارید.

 

۲. تا جایی که می توانید لپ تاپ خود را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید تا به آن آسیب فیزیکی نظیر خط انداختن روی صفحه نمایش و فشار بر قسمت کیبورد وارد نکنند.

 

۳. لپ تاپ خود را در وضعیت نامناسبی که احتمال افتادن آن وجود دارد، نظیر لبه میز، مبل و صندلی قرار ندهید.

 

۴. سعی کنید حتی الامکان از خوردن و آشامیدن در اطراف لپ تاپ خودداری کنید، چراکه هر لحظه ممکن است با برخورد ناگهانی دستان خود، لیوان نوشیدنی و ظرف خوراکی واژگون شده، روی کیبورد لپ تاپ بریزد.

 

۵. قبل از استفاده از لپ تاپ دستان خود را بشویید و از هر گونه آلودگی تمیز کنید؛ چراکه ممکن است از طریق انگشتان شما، برخی مواد زائد همچون چربی و گرد و خاک وارد روزنه های موجود روی لپ تاپ شود.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11053348.html

saqar بازدید : 47 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

پشتیبانی و مدیریت سایت

با یک وبمستر پیشه ای، گمان خود را از بابت مدیریت و نگهداری سایت راحت کنید

همانطور که در تقدیر طراحی سایت به اهمیت راه اندازی یک سایت با منظور توسعه سوداگری آنلاین به آن اشاره گردید، هستی یک سایت لازمه راهنمایی سوداگری در بستر آنلاین می باشد. ولی باید پروا داشته باشید که هستی یک سایت چیره دست با محتوای  به تنهایی کافی نیست و علاوه بر هستی یک سایت، می بایست از یک وبمستر خدمات مدیریت سایت و مدیر حرفه ای جهت حمایت و مدیریت سایت و گسترش آن مستفیض بود.

 

وظیفه یک وبمستر، نگهداری، مدیریت سایت و توسعه تارنما می باشد و باید حمایت و بروز رسانی محتوای سایت را بر دوش بگیرد که این امر، از آنگونه مهمترین و پراهمیت ترین کار و جنبش ها در راستای گسترش سایت می باشد.

 

در شرایط امروز، با توجه به تکاپو های روزمره و از آنجاییکه صاحبان مشاغل ممکن است فرصتی از بابت بررسی به سایت خود نداشته باشند و مدیریت سایت را نتوانند بر دوش بگیرند، از اینرو پیشنهاد نتمارکو به صاحبان کسب و کارها آن است که مدیریت وب سایت خویش را به یک شخص کارآزموده و چیره دست ودیعه و با این کار، با خیالی آسوده، زمان خویش را به سایر تکاپو های مربوط به کسب و کار خود وابستگی دهند.

 

شرکت ها ممکن است شرایطی ویژه داشته که به دلایلی همچون دلایل ذیل مدیریت سایت خویش را به افراد کارآزموده نتمارکو بسپارند:

 

کاهش هزینه به جهت عدم استخدام پرسنل جدید

وجود افراد کارآزموده و کاربلد در گویه بازرگانی الکترونیک

مشغله پرسنل سازمان و عدم توانایی در مدیریت و بروز رسانی تارنما توسط آنها

و غیره

خدمات وبمستری نتمارکو

از جمله مواردی که برای حمایت و مدیریت سایت بدست کارشناسان فنی نتمارکو ارائه می گردد می نا به موارد زیر اشاره نمود:

 

مدیریت سایت

بروز رسانی سایت و آپدیت های روزمره

تولید محتوا با پروا به نیاز کارفرما

درج مقالات، تصاویر، فیلم، محصولات جدید شرکت و…

ایجاد دگرگونی ها در سایت

پشتیبانی از کاربران سایت

پاسخگویی به بازدید کنندگان سایت

و غیره

تعرفه بها خدمات وبمستری، پشتیبانی و مدیریت سایت

با پروا به اینکه سوالات بسیاری از متقاضیان در این قسمت، در گویه تعرفه و خرج حمایت و مدیریت سایت ( خدمات وبمستری ) بصورت بلند مدت می باشد، در این راستا، تعرفه خدمات به شرح ذیل معرفی می گردد.

saqar بازدید : 33 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
طبق رتبه بندی برند فاینانس گلوبال ۵۰۰، اپل برای نخستین بار در پنج سال اخیر از آمازون و گوگل عبور کرد و با ۲۶۳.۴ میلیارد دلار، ارزشمندترین برند جهان است.

به گزارش ایسنا، طبق این رتبه بندی، استراتژی تنوع سازی اپل موثر واقع شده و ارزش این برند در سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافت. اپل با هدایت تیم کوک، مدیرعامل این شرکت فعالیتش را فراتر از آیفون توسعه بخشید و بخشهایی مانند اپل استور، آی کلود، اپل پادکست، موسیقی، تلویزیون و آرکید را تقویت کرد. این شرکت اکنون در حال برنامه ریزی برای تولید یک خودروی برقی خودران تا سال ۲۰۲۴ است.

 

پنج سال پیش آیفون دو سوم از فروش اپل را تشکیل می داد اما در سال ۲۰۲۰ تنها نیمی از فروش این شرکت بود. دیوید های، مدیرعامل برند فاینانس با اشاره به رشد و تنوع سازی اپل گفت: ما شاهد آن هستیم که این شرکت یک بار دیگر متفاوت فکر می کند. از مک به آی پاد، به آیفون، به آی پد، به اپل واچ، به خدمات اشتراکی، به بی نهایت و فراتر از آن.

 

تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد سه ماهه نخست مالی اپل با کمک فروش قوی آیفون ۱۲، بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد. پس از این که ارزش بازار سرمایه این شرکت در اوت گذشته از دو تریلیون دلار عبور کرد، تحلیلگران پیش بینی می کنند در ۱۲ ماه آینده به مرز سه تریلیون دلار برسد.

 

آمازون با ارزش ۲۵۴.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. افزایش ۱۵ درصدی ارزش برند آمازون با فروش آنلاین قوی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حاصل شد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069612.html

saqar بازدید : 26 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت چینی شیوآمی از ابداع فناوری شارژ بی سیم تازه ای برای گوشی های هوشمند موسوم به می ایر خبر داده که با استفاده از آن می توان تلفن های همراه را به راحتی در اتاق شارژ کرد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، با استفاده از فناوری شارژ بی سیم جدید شیوآمی می توان در حین قدم زدن در یک اتاق گوشی تلفن همراه را شارژ کرد، بدون آنکه نیازی به زدن گوشی به دوشاخه و انتظار برای شارژ کامل آن باشد.

 

این سیستم شارژ در قالب یک دستگاه خاص عرضه می شود و دستگاه مورد استفاده بدین منظور شبیه به یک میز کوچک است. در درون این دستگاه پنج آنتن ویژه قرار گرفته که وظیفه آنها شناسایی محل گوشی در درون اتاق است. یک سیستم دیگر متشکل از 144 آنتن هم در داخل دستگاه یادشده وجود دارد که ریزموج های مورد نیاز برای شارژ گوشی را به سمت آن ارسال می کنند.

 

روش مورد استفاده برای این کار پرتوسازی نام دارد که در قالب آن سیگنال های بی سیم به جای پراکنده شدن در تمامی جهت های یک اتاق به سمت وسیله هدف ارسال می شوند و با استفاده از آن توان شارژ 5 وات تا فاصله حداکثر چند متری به وجود می آید. برای استفاده از این خدمات شارژ باید یک آنتن کوچک خاص هم در درون گوشی ها نصب شود تا موقعیت گوشی ها برای شارژر مشخص شود. همچنین باید مجموعه ای از 14 آنتن جداگانه برای تبدیل سیگنال ها و استفاده باتری از آنها در درون گوشی نصب گردد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069688.html

saqar بازدید : 26 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

لیست قیمت طراحی سایت و طراحی قالب وردپرسی را در این صفحه ملاحظه می‌کنید.

 

تعرفه‏ خدمات طراحی سایت آرنیکاوب، لیست قیمت طراحی سایت، نرخ طراحی قالب وردپرس و کدنویسی سایت های وردپرسی به شرح زیر می‌باشد.

 

دقت فرمایید که قیمت‌ها پایه بوده و بسته به نوع طرح نوسان خواهند قیمت طراحی سایت با وردپرس داشت. قیمت طراحی قالب وردپرس در زیر آمده است :

 

جدول قیمت طراحی سایت:

خدمات

 

شرح خدمات

 

مبلغ حدودی

 

طراحی سایت داینامیک با وردپرس

 

امکانات کامل مدنظر شما + پشتیبانی + تحویل سورس کدها

 

 شروع از پنج میلیون   تومان

 

تبدیل PSD به HTML۵

 

به ازای هر صفحه PSD

 

صفحه اصلی یک میلیون تومان

صفحه داخلی پانصد هزار تومان

 

طراحی قالب وردپرس معمولی

 

۰ تا ۱۰۰ شامل طراحی PSD و سپس تبدیل به پوسته حرفه ای وردپرس با تنظیمات اختصاصی مخصوص قالب

 

شروع از پنج میلیون تومان

طراحی قالب وردپرس حرفه ای، مجله، خبری

 

۰ تا ۱۰۰ شامل طراحی PSD و سپس تبدیل به پوسته حرفه ای وردپرس با تنظیمات اختصاصی مخصوص قالب بعلاوه تمامی امکانات یک سایت خبری با سئوی کامل

 

شروع از دوازده میلیون تومان

طراحی قالب وردپرس فروشگاهی

 

۰ تا ۱۰۰ شامل طراحی PSD و سپس تبدیل به پوسته حرفه ای وردپرس با تنظیمات اختصاصی مخصوص قالب بعلاوه پرداخت آنلاین یا آفلاین

 

شروع از هفت میلیون تومان

سئوی کامل سایت وردپرسی و بهینه سازی برای موتورهای جستجو

 

دوره ۳ ماهه بازدید از سایت و انجام کلیه امور مربوط به بهینه سازی برای موتورهای جستجو search engine optimization – ارائه امار و نکات کلیدی

 

شروع از دو میلیون تومان

برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت کنید.

 

نام شما

 

شماره تماس

 

 

تعرفه طراحی سایت وردپرسی با نرخ‌های طراحی سایت‌هایی که از پایه برنامه نویسی می‌شوند بسیار متفاوت بوده و پایین تر هستند. قیمت طراحی سایت‌های وردپرسی با توجه به ماهیتی که دارند و هسته قوی که وردپرس اختصاص می‌دهد، بسیار کمتر از سایر سایت‌ها هستند. علاوه بر آن، طراحی سایت وردپرسی، به علت داشتن قالب‌های آماده و نیاز به ادیت‌های کمتر، از هزینه کمتری برخوردار است. بنابراین قیمت طراحی سایت در این نوع طراحی سایت بسیار کمتر از سایر خدمات طراحی است که با پایه برنامه نویسی نوشته می‌شود.

 

حتما بخوانید: مزیت های طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

قیمت طراحی سایت با وردپرس بسته به نوع سایت درخواستی و امکانات مدنظر کارفرما متفاوت است. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی سایت با ما در تماس باشید.

 

با توجه به نوسان قیمت‌ها و ثابت نبودن نوع طراحی سایت براساس نیاز و سلیقه مشتری، قیمت و نرخ آن نیز متفاوت خواهد بود. جدول بالا نرخ پایه طراحی سایت را نمایش داده است.

 

برای اطلاعات بیشتر و همچنین برای برآورد قیمت طراحی سایت و تعرفه طراحی قالب وردپرس و همچنین آگاهی از نرخ دقیق پروژه طراحی سایت بر اساس نیاز و سلیقه مشتری با ما در ارتباط باشید.

 

چه مدت زمان طول می‌کشد تا طراحی سایت موردنظر آماده شود؟

با توجه به نوع سایت درخواستی کارفرما از زمان عقد قرارداد رسمی  تا پایان پروژه حدود ۴۵ روز کاری زمان می‌برد.

 

طراحی سایت با وردپرس در شرکت آرنیکاوب شامل چه خدماتی می‌شود؟

تمام پروژه‌های طراحی سایت آرنیکاوب شامل خدمات زیر می‌باشند:

 

پشتیبانی یکساله قوی، کاملا HTML۵ با کد معتبر بهینه، استفاده از جدیدترین امکانات روز در برنامه نویسی نمود خروجی سایت، ارائه مشاوره رایگان در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار آنلاین، پایینترین حجم قالب با حداکثر سرعت بارگذاری، خروجی سازگار با انواع مرورگرها – نمایش بدون خطا تا حد امکان، ارائه راهکارهای سئو در قالب توضیحات و فایلهای آموزشی به شما،  استفاده از امکانات موشن و ترنزیشن برای جذابیت بصری سایت، کاملا ریسپانسیو و مشاهده صحیح در انواع موبایل‌ها و تبلت‌ها، ارائه راهنمایی و مشاوره برای روش تولید محتوا در سایت

saqar بازدید : 35 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
در این گزارش سعی کردیم با جمع‌آوری شایعات فاش شده از گوشی گوگل پیکسل ۴، اطلاعات تازه‌ای از آن به شما ارائه دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون در سال ۲۰۱۹ هستیم و نسل چهارم گوشی‌های پیکسل پشت در ایستاده‌اند. ممکن است تا زمان عرضه پرچمدار بعدی این شرکت چند ماه مانده باشد، اما موجی از شایعات درباره اطلاعات این گوشی در فضای مجازی شروع شده است. این اطلاعات فاش شده به گونه‌ای هستند علاقه ما را به دیدن این محصول بیشتر می‌کنند؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم تمام این شایعات را در یک گزارش جمع کنیم و به شما ارائه دهیم. البته سعی کرده‌ایم که تنها شایعاتی را در این مطلب بگنجانیم که به واقعیت نزدیک باشند. در این گزارش در قالب چند سوال این شایعات را در کنار یکدیگر آورده‌ایم.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوگل پیکسل


چند نسخه از این گوشی را خواهیم دید؟ آیا نسخه 5G گوشی پیکسل ۴ را می‌بینیم یا نسخه لایت آن به دست ما می‌رسد؟
برای مدل پیشین این گوشی هوشمند یعنی میان‌رده پیکسل ۳ و پیکسل ۳XL تصاویر زیادی در فضای مجازی منتشر شد. علاوه بر آن ما بار‌ها گزارش‌هایی از آن در سایت‌های مختلف خواندیم که از اطلاعات نسخه‌های مختلف آن صحبت به میان می‌آورد. ممکن این اتفاق برای گوشی هوشمند پیکسل ۴ نیز اتفاق بیفتد.

این را نیز نباید فراموش کنیم که پس از عرضه گوشی آیفون XR و گلکسی S10e داستان جدیدی در تولید پرچمداران با قیمت مناسب ایجاد شد که از سوی کاربران مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت. به احتمال بسیار زیاد گوگل نیز از این ماجرا عقب نمی‌ماند و در این بازه قیمتی محصولاتی ارائه می‌کند. این استراتژی هم به نفع شرکت و هم به نفع مصرف کننده است.

اما نسخه 5G این گوشی چه می‌شود. ابتدا باید به این مسئله اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۹ آمریکا به همراه چند کشور پیشرفته دیگر اولین شبکه‌های اینترنت 5G را در شهر‌ها بزرگ راه اندازی کردند. گوگل نیز نباید از بقیه شرکت‌ها برای ارائه این قابلیت عقب بیفتد، مخصوصا حالا که هوآوی از سوی مقامات بعضی از کشور‌ها تحت فشار است و نمی‌تواند محصولات خود را به آن‌ها ارائه دهد. در نتیجه به نظر می‌رسد اگر گوگل نسخه 5G گوگل پیکسل ۴ را عرضه کند واقعا کار عاقلانه‌ای کرده است. پس باید منتظر آن باشیم.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوگل پیکسل


طراحی ظاهری محصول بعدی گوگل چه می‌شود؟ آیا مثل قبل باقی می‌ماند؟
در آغاز باید به این نکته اشاره کنیم که در دنیای طراحی گوشی‌های هوشمند دو دسته وجود دارد. دسته اول شرکت‌هایی هستند که پیشگامان نامیده می‌شوند و دسته دوم شرکت‌هایی هستند که نام دنبال کنندگان را به یدک می‌کشند. شرکت گوگل در دسته دوم قرار دارد، اما مسئله منفی ماجرا این جاست که حتی در این بخش نیز خودی نشان نداده است.

کسی نیست که بتواند از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳XL ایراد جدی بگیرد. برای مثال دوربین این دستگاه‌ها با کیفیت بسیار بالای خود واقعا فوق‌العاده هستند. اما واقعا طراحی ظاهری آن اصلا جذاب نیست و چیز تازه‌ای ندارد.

یکی از ضعف‌های واضح طراحی پیکسل ۳ وجود بریدگی صفحه نمایش بسیار بزرگ درون آن است. این بریدگی واقعا جلوه ظاهری این گوشی را در مقابل رقیبانش گرفته است. ما نمی‌گوییم که طراحی این گوشی بسیار بد است، اما به گوشی‌های جدید با چهره‌های دلربا شباهتی ندارد.

اما بر اساس شایعاتی که به تازگی درباره محصول آینده گوگل منتشر شده است باید منتظر یک طراحی جذاب باشیم. به تازگی طرحی از این دستگاه منتشر شده که ما از وجود شباهت ظاهری به گلکسی S10، پرچمدار جدید سامسونگ خبر می‌دهد. مطمئنا بارزترین نماد طراحی این گوشی را به خاطر دارید. بله بر اساس شایعات قرار است در گوشی پیکسل ۴ از حفره درون صفحه نمایش استفاده می‌شود.

البته شاید به این فکر کنید که این طراحی هم تنها یک تقلید است، اما باید گفت که از طراحی‌های قبلی این شرکت بسیار جذاب‌تر است و همین کافیست. بر اساس طرحی که منتشر شده است باید حداقل یکی از این گوشی‌ها دارای دوربین دوگانه باشد. هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی این دوربین انتظار می‌رود.

در طرحی که از این گوشی منتشر شده است یک مسئله دیگر هم وجود دارد. در این طرح اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی دیده نمی‌شود. احتمال‌هایی برای جایگزین این حسگر در پشت گوشی وجود دارد. اولین احتمال این است که پیکسل ۴ دارای حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش است که اگر این طور باشد بسیار عالی است. در حالت دیگر ممکن است این حسگر به کنار گوشی یعنی کنار دکمه پاور رفته باشد؛ و در امکان آخر می‌توان این فرض در نظر گرفت که حسگر اثر انگشت به کلی حذف شده و جای خود را به سیستم تشخیص چهره داده است. این سیستم تشخیص چهره باید چیز شبیه فیس آی دی باشد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023431.html

saqar بازدید : 27 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
در صورتی که دستگاه شما در دمای بسیار سرد بیرون قرار گیرد، احتمال زیادی وجود دارد که خاموش شود، دلیلش هم این است که باتری‌های لیتیوم‌یون در هوای یخ‌زده، نمی‌توانند انرژی دستگاه را تامین کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، ممکن است هنگام رویارویی با هوای سرد متوجه شده باشید که گوشی هوشمندتان به‌طور ناگهانی دچار افت باتری شده و خاموش می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شما نمی‌توانید کاری انجام دهید، زیرا به نظر می‌رسد که تلفن همراهتان به‌طور موقت مرده است.

 

این اتفاق به این دلیل می‌افتد که سرمای شدید هوا برای باتری گوشی هوشمند شما طاقت‌فرساست، البته بسیاری از کاربران همچنین مسائل مشابهی را با دیگر ابزارهای باتری‌دار مانند هدست بلوتوثی نیز داشته‌اند.

 

دلیل اینکه باتری‌های گوشی‌های هوشمند به سرعت در دمای شدید هوا، چه گرم و چه سرد، غیرقابل‌استفاده می‌شوند، ساده است. اکثر این گوشی‌های هوشمند در حال حاضر با باتری‌های لیتیوم‌یونی کار می‌کنند. باتری‌های لیتیوم‌یونی نیاز به الکترولیت مایع دارند که بین دو نوع الکترود در باتری قرار گیرند تا انرژی را فراهم کنند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023584.html

saqar بازدید : 27 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

با کیس های مستهلک خویش چه کنیم؟

فکر کنید شما یک کمپانی با چندی کارمند دارید که هر کدام دربایستن به سیستم کامپیوتری دارند و شماری کامپیوتر قدیمی دارید که هیچ بهره‌گیری ای برای شما ندارد!

 

یا یک کافی نت دارید که کامپیوتر های باستانی زیادی دارید و میخواهید فروش کیس های فرسوده سیستمهای آنجا را ارتقا دهید. یا حتی در منزل چند سیستم قدیمی دارید و به دنبال ارتقا کیس کهن هستید. کل این مطالب را با هم در این نوشتار بررسی خواهیم کرد.

 

با ما به اتفاق باشید لغایت بهترین فایده را از کیس های کهنه خود ببرید.

 

با رایانه کهنه خویش چه نماییم ؟

حالا که این مطلب را می‌خوانید حتما در خانه یا در شرکت خود یک یا چند کیس کهن کامپیوتر دارید و نمی‌دانید که آیا این سیستم ها دور بیاندازید یا ارتقا دهید. در این مطلب پیمان است که چندین طریق جذاب برای استفاده بهینه از کیس مستهلک برای شما بگوییم.

 

ممکن است به پیگیری هزینه ارتقا کامپیوتر از فروشگاه های گوناگون یا در اینترنت به تعقیب کسب اطلاعات باشید. دقت کنید که هزینه ارتقا کیس رایانه قدیمی آنقدر بالا هست که چه بسا بتوان گفت با خرید یک رایانه ارزان بها تساوی می‌کند. بعد چه کنیم؟

 

ادامه این مقاله شما را در استفاده از قطعات کامپیوتر کهن کمک می‌کند. ما چندین تدبیر برای شما در عقیده گرفته ایم.

 

راهکار اول: فروش کیس های فرسوده

همانطور که مشخص است، این یک تدبیر ساده است که سریعا به فکر فروش رایانه قدیمی و تبدیل به سرمایه زیاد مقداری باشیم.

 

به دلیل ترقی روز افزون تکنولوژی، از ارزش ریالی کیس های شما هر روز کاسته می‌شود. شما می‌توانید در صورتی که هیچ نیازی به کیس های باستانی خویش ندارید، آن ها را به گردآور های گوناگون بفروشید.

 

که قاعدتا با کهن شدن این کیس های فرسوده مبلغ آن خیلی نمی‌تواند مبلغ چشمگیری باشد و اگر بخواهید سیستم های جدیدی را خریداری کنید بی گمان این مبلغ درصد کمی از هزینه خرید سیستم های نو گردآور شما را دربرگیرنده میشود.

 

راهکار دوم: بالارفتن کیس های فرسوده

اگر همچنان با کیس های خویش کار می‌کنید و به نظرتان توان کنونی کیس های شما دیگر پاسخگوی احتیاج شما و یا مجموعه شما نیست، یکتا از گزینه های می‌تواند، ارتقا کیس می‌باشد.

 

طبیعتا ارتقا کیس (با پروا به احتیاج شما) خرج بسیاری را می‌طلبد، ارتقا رایانه های کهنه در حال آماده با توجه به قیمت بالای دلار در این روزها، بهتر است اینکار را با حوصله و دقت فراوان اتمام دهید تا بتوانید با بهترین قیمت پسندیده ترین دشوار افزار (کیس) را برای خویش و یا گردآور خویش خریداری کنید.

 

لازم به ذکر است که برای تهیه یک کیس با کاربری اداری با توجه به قیمت های امروز( همانطور که قبل تر گفته شد ) بیچارگی به پیشبینی هزینه حداقل 4 تا 5 میلیون تومانی به ازای هر کیس می‌باشد.

 

راهکار سوم : استفاده دوباره و بهینه از کیس های فرسوده (راهکار اقتصادی و پیشنهادی )

تبدیل کیس به زیرو کلاینت

در بالا اشاره شد که پیشرفت روز افزون تکنولوژی مایه ناچیز ارزش شدن ارزش و بها کیس کهن شما شده است، شاید در نگاه اول این نشانه فناوری را برادر نداشته باشید

 

اما…خبر خوب این است که به لطف همین فناوری شما می‌توانید با هزینه بسیار محدود (نسبت به ارتقا کیس)، کیس های گردآور خویش را دوباره در مدار پیمان داده و از آنان استفاده کنید.

 

جان مجدد ای به کیس های خودتان بدهید و سایر نیازی نباشد الی فکر هزینه های گزاف، جهت ارتقای کیس های مجموعه خویش باشید.

 

کافیست نرم افزاری که معرفی می‌شود را روی تنها یک رایانه نیرومند نصب شود و آن کامپیوتر برای بقیه کاربران به اشتراک گذاشته شود با همان کیفیت و تاثیر سیستم مجزا برای هر کاربر.

 

توجه داشته باشید که قیمت کیس رایانه کهنه شما به شدت افت کرده است و این راهکار بهترین و موثرترین طریق برای به کارگیری رایانه کهن است.

 

در واقع یک کامپیوتر به عنوان سرور در نظر گرفته میشود که حائز قدرت زیادی است و بقیه کامپیوترها به آن سیستم وصل شده و از قدرت آن رایانه بهره‌گیری میکنند.

 

قطعا وقتی از بها این سیستم شبکه ای باخبر شوید شوکه خواهید شد. چه بسا خدتان هم متوجه این جستار شده باشید که قیمت رایانه کهنه دست دوم شما خیلی خیلی کمتر از این حرف هاست.

 

شما میتوانید با مبلغ میانگین 500 الی 900 هزار تومان سیستم های خویش را ارتقا دهید.

 

قیمت رایانه ارزان دست دوم

به لطف سرعت بسیار بالای تکنولوژی، رایانه هایی که امروز آن ها را خریداری می‌کنید تا سرانجام 7 سنه دیگر، کهنه به حساب می آید. همینطور بها بالای قطعات کامپیوتری خرید رایانه ارزان را برای هر کسی مشکل کرده است.

 

یک کیس معمولی که دارای قطعاتی مانند کارت گرافیک ، سی پی یو ، پاور ، رم و … است به بها امروز اگر بخواهید خریداری کنید باید چیزی حدود 5 الی 7 میلیون هزینه کنید ( بازپسین اگر گران نشود! )

 

حال برای کاهش هزینه ها چه مسیر هایی پیش روی شماست؟ جالب است بدانید که شما می‌توانید با خرید کامپیوتر قدیمی و تبدیل آنها به موردی که در بالا گفته شده از خرید چندین کامپیوتر جدید با بها بالا امتناع کنید.

 

ارتقا و قیمت رایانه های قدیمی

اگر هنوز هم نمی‌دانید یا تصمیمی برای این سیستم های از شغل افتاده خویش ندارید (با کامپیوتر قدیمی چه کنیم) در این تقسیم به شما موارد مهمی که برای ارتقا این سیستم ها لازم است را خواهیم گفت.

 

ارتقا و قیمت کامپیوتر دست دوم کهنه ارتباط به توع احتیاج شما دارد. نخستین مرحله برای این پیشه مشخص کردن حجم و نوع کارتان است. فرض نماییم که شما یک سیستم کهنه دارید که دیگر برای شما کارایی ندارد و شما نیازمند اتمام کارهای گرافیکی با این کیس هستید.

 

چه مواردی را باید ارتقا دهید؟ رم؟ هارد؟ و….

saqar بازدید : 29 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
باگی در اپلیکیشن واتس آپ دسکتاپ برطرف شده که به هکرها اجازه می داد از راه دور به فایل های رایانه کاربر دسترسی یابند. کاربران باید اپ دسکتاپ واتس اپ را آپدیت کنند. 

به گزارش مهر به نقل از ای آر اس تکنیکا، واتس اپ ماه گذشته باگی را در اپلیکیشن دسکتاپ خود ترمیم کرد. این باگ به مهاجمان سایبری اجازه می داد به فایل های موجود در رایانه کاربر را از راه دور  دسترسی داشته باشند.

 

«گال وایزمن» یکی از کارشناسان شرکت امنیت سایبری «پریمتر ایکس» ادعا می کند برخی کاربرانی که از اپلیکیشن  واتس اپ روی رایانه مک استفاده می کنند یا آیفون آنها با اپلیکیشن واتس اپ روی رایانه دارای ویندوز یکپارچه شده ، قربانی این باگ امنیتی شده اند.

 

این کارشناس امنیتی شرکت پریمتر ایکس شکافی هایی در واتس اپ کشف کرد که هکرها می توانند از آن سواستفاده کنند تا با ارسال پیام ها و لینک های دستکاری شده  برای کاربر  به رایانه او نفوذ کنند.

 

 وایزمن توانسته بود با استفاده از این شکاف های امنیتی پیام هایی حاوی کد بدافزار ارسال کند یا فایل های روی رایانه دیگر را بررسی کند.

 

به گفته این کارشناس امنیت سایبری اگر کاربران واتس اپ در آیفون، نسخه دسکتاپ و موبایل خود را آپدیت نکنند احتمال دارد تحت تاثیر این باگ امنیتی از اطلاعاتشان سواستفاده شود. همچنین کاربران باید از نسخه جدید مرورگر کروم نیز استفاده کنند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046738.html

saqar بازدید : 27 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
سامسونگ به تازگی یک گوشی تاشوی جدید به نام گالکسی زد فلیپ را روانه بازار می کند و هر از چند گاهی اطلاعاتی از آن به رسانه های مختلف درز می کند. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، در شرایطی که چند روز به رونمایی رسمی از گوشی تاشوی گالکسی زد فلیپ باقی مانده، تصاویری از آن در فضای مجازی منتشر شده است.

 

پیش از این ویدئویی هم از این گوشی در اینترنت پخش شده بود و تصاویر جدید گوشی تاشوی گالکسی زد فلیپ را در حالت بازشده نشان می‌دهد که یک لولا آن را از وسط در بر گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی

این گوشی در زمان بسته شدن دارای یک لنز دوربین دوگانه است و یک نمایشگر بیرونی کوچک در زمان بسته بودن گوشی پیام‌های هشدار و اطلاع رسانی را در دسترس قرار می‌دهد.

 

با انتشار عکس‌های جدید تردیدی وجود نمانده که نسبت تصویری در نمایشگر این گوشی برابر با ۲۲ به ۹ است. همچنین این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی رازر موتورولا دارد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046779.html

saqar بازدید : 25 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

VoIP یک تکنولوژی امروزین است و همانطور که چشمداشت می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و نرمش بالاتری دارند.

 

فناوری VoIP وانگهی می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال مزایای VOIP چیست و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری امروزین به فرهنگ فنی برای طراحی مناسب سیستم احتیاج دارند.

در مجموع می نا برای فناوری VoIP مزایای پایین را بیان کرد:

امکانات تلفنی فراوان VoIP :

پروتکل SIP که در تکنولوژی VoIP استفاده میشود در عین سادگی بسیار نرمش پذیر است. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان محصولات ویپ بتوانند امکانات تلفنی کثرت را پیاده سازی کنند. امکاناتی مانند انتقال تماس، پارک کردن تماس ها، ارسال به صندوق پستی و غیره در همه سیستم های VoIP هستی دارند. معمولا مراکز تلفنی VoIP چند صد امکان تلفنی را در گزین کردن کاربران می گذارند.

مزیت VoIP در کنفرانس تلفنی :

در فناوری VoIP به آسانی می نا کنفرانس های تلفنی با شمار زیادی از کمپانی کننده ایجاد کرد. این برتری به انگیزه استفاده از فناوری IP است که مایه می شود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام کمپانی کنندگان ارسال کرد.

 

امکان به کارگیری نرم انگیزه ها تلفنی :

فناوری VoIP برای انتقال مکالمات از همان طریق هایی کاربرد می کند که اغلب نرم افزارهای تحت شبکه از آن استفاده می کنند. در ضمن در سیستم VoIP یک شبکه برای انتقال داده و صوت استفاد می شود که باعث می شود نرم ادوات دسترسی اکثریت و آسان تری به مکالمات داشته باشند.

 

قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه در سیتسم ویپ:

با فناوری VoIP به راحتی می تاب از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولاً یک نرم اسباب ساده این شغل را اتمام می دهد و نیاز نیست کاربران از دستگاه فکس بهره‌گیری کنند.

 

استفاده بهتر از گنجایش شبکه در VoIP :

در مکالمات تلفنی در اکثر موارد یک نفر گوینده است و دیگری شنونده. این به این معنی است که گنجایش هرکدام از خطوط تلفن  نزدیک  به مدت 50 درصد موارد مورد استفاده قرار نمی گیرد. فناوری VoIP از این جستار استفاده می کند تا ظرفیت سیستم را افزایش دهد. در حالیکه در مراکز تلفنی سنتی ظرفیت شبکه هدر می رود.

 

مزیت ویپ در ساختار انعطاف پذیر شبکه :

ساختار یک شبکه VoIP زیاد ساده و منعطف است. به این ساختار معمولاً ساختار مسطح (Flat Architectre) میگویند. در این ساختار بر عکس تلفن های سنتی نیاز نیست تلفن از طریق سوئیچ های گوناگون به مقصد متصل شود. بلکه تلفن ها مستقیماً به سرور کنترل کننده تماس (IP PBX) متصل می شوند.

 

جا به جایی کاربران در فناوری VoIP :

اگر الی کنون ناچار شده که جای خود در محل کارتان را تغییر دهید حتما می دانید که جا به جا کردن خط تلفن شما معمولاً بسیار طول می کشد. زیرا در سیستم سنتی باید سیم ها جابه جا شوند. اما در مرکز تلفن VoIP شما تنها کافی است گوشی تلفن خود را جا به جا کنید و به پورت شبکه ای در کنار میزتان وصل کنید. به همین سادگی عدد تلفن شما بدون تغییر به محل جدید انتقال می یابد.

 

ارزان تر بودن تماس های راه دور از راه VoIP :

در تکنولوژی VoIP تماس های مسیر بعید به شدت ارزان تر از تماس هایی هستند که از راه مراکز تلفن سنتی برقرار می شود. دلایل زیادی برای این امر هستی دارد اما به اجمال می طاقت به ساده تر بودن فناوری VoIP، بهره‌گیری بهتر از ظرفیت شبکه و استفاده از یک شبکه برای دیتا و صوت اشاره کرد.

 

ساده تر بودن شبکه ویپ از روترها و سوئیچ های شبکه برای انتقال صوت بهره‌گیری می کند. پیاده سازی این تجهیزات و اتمام تنظیمات آن ها به مراتب راحت تر از تنظیمات سوئیچ های مخابراتی است. علاوه بر این شبکه های داده نسبت به شبکه های مخابراتی ساده تر هستند.

 

امنیت بالاتر VoIP :

یکی از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در یک سیستم تلفنی آنالوگ معمولا با پیوستگی یک گوشی آنالوگ می توان به سادگی به شبکه وصل شد. ولی در فناوری VoIP کاربران باید شناسایی شوند. همچنین مکالمات را می نا بر روی VPN ارسال کرد که باعث می شود مکالمات رمزگذاری شوند.

 

مزیت VoIP در اشاعه شبکه: در یک سیستم VoIP به سادگی می تاب داخلی های اکثریت تعریف کرد. در ضمن می نا تعداد خطوط تلفن را با اضافه کردن گیت وی های VoIP به سادگی افزایش داد. ولی در سیستم های تلفنی سنتی معمولاً ظرفیت شبکه از قبل مشخص است و افزایش دادن آن آسان نیست.

 

اتصال دفاتر مختلف و احد کردن سیستم تلفنی با ویپ :

این خاصیت یکی از مزایای مهم VoIP است. در تکنولوژی VoIP فقط بس است یک وابستگی شبکه ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی هستی داشته باشد. مهم نیست این ارتباط از راه اینترنت باشد و گوشی در سوی دیگری دنیا باشد و یا اینکه در اتاق سرور پیمان گرفته باشد. در هر دو چهره کاربران یک عدد داخلی خواهند داشت و از یک امکانات استفاده می کنند.

 

سهولت مانیتورینگ سیستم VoIP :

سهولت مانیتورینگ تماس ها و ردگیری مکالمات را باید به عنوان یک مزیت مهم VoIP ذکر کرد. در تکنولوژی ویپ به سادگی می تاب ریز مکالمات را اندوخته و مشاهده کرد و یا مکالمات را ضبط کرد. این موضوع از سهولت ترکیب کامپیوتر و سیستم VoIP ناشی می شود.

saqar بازدید : 22 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت اوپو از تولید نمونه اولیه یک گوشی با نمایشگر لوله شدنی خبر داده است. این گوشی فعلاً اوپو ایکس ۲۰۲۱ نام گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تا به امروز چند مدل محدود از گوشی‌های دارای نمایشگرهای لوله شدنی یا تا شدنی عرضه شده‌اند. اما تولید گوشی‌های دارای نمایشگرهای لوله شدنی پدیده‌ای تازه است.

 

شرکت چینی اوپو اولین گام برای تولید این نوع گوشی‌ها را برداشته و نمونه اولیه گوشی اوپو ایکس ۲۰۲۱ را عرضه کرده که دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی او ال ای دی است. اما بخشی از این نمایشگر در انتهای گوشی لوله می‌شود و با باز شدن ابعاد اصلی این نمایشگر ۷.۴ اینچی آشکار می‌شود.

 

بنابراین و با باز شدن کامل نمایشگر این گوشی می‌توان از آن در قالب یک تبلت کوچک استفاده کرد. اوپو می‌گوید در تلاش برای استحکام بخش‌های لوله شدنی این نمایشگر است و از جمله سعی می‌کند موتوری بادوام برای نمایشگر یادشده تولید کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews110652114.html

saqar بازدید : 26 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
توییتر ویژگی پیام های حذف شونده پس از ۲۴ ساعت را که مانند استوری است، در سراسر جهان عرضه می کند. 

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، توییتر مشغول عرضه جهانی قابلیت جدید پیام هایی است که پس از ۲۴ ساعت حذف می شوند.

 

این ویژگی جدید«فلیتز» (Fleets) نام دارد و شباهت زیادی به پست های حذف شونده اسنپ چت فیس بوک و اینستاگرام دارد.

 

دلیل نام گذاری این ویژگی ماهیت سریع و زودگذر آن است و در پاسخ به نگرانی های برخی کاربران جدید توسعه یافته که احتمالا ماهیت عمومی و دائمی توییت ها برایشان جذاب نیست.

 

توییت هایی که تحت این ویژگی منشتر می شوند قابلیت بازنشر یا لایک ندارند. افراد می توانند به آنها پاسخ دهند اما این پاسخ ها در بخش دایرکت مسیج فرد منتشر کننده نشان داده می شود و عمومی نیست.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews110652116.html

saqar بازدید : 30 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

کارت شبکه PXE باره قابلیتی به اسم PXE در BIOS سیستم که مخفف Preboot Execution Environment است گفتگو کنیم. PXE بصورت " پیکسی " تلفظ می شود. و به رایانه این امکان را می دهد که از راه شبکه پیکسی بوت بصورت Remote بوت شود و این در حالیست که سیستم کلاینت هارد دیسکی ندارد و از طریق یک سرور مجزا در شبکه بوت می شود

 

و سیستم عامل روی آن نصب می شود و آماده به شغل می شود. PXE برای نخستین بار به عنوان یک فریمورک Wired for Management یا WfM توسط شرکت Intel در سال 1999 شناسایی شد. WfM شرکت اینتل امروز توسط Active Management Technology جایگزین شده است ولی PXE کماکان ابزاری ارزشمند در نزد متخصصان شبکه در اقصی نقاط دنیا است.

 

بوت کردن سیستم از طریق شبکه معمولا در پیرامون هایی انجام می شود که سیستم های کلاینت فاقد هارد دیسک هستند و این پروسه بوت از طریق روتر ها و سرور های مرکزی اتمام می شود و سیستم های کلاینت که در اینجا به آنها Thin Client میگوییم بصورت مرکزی مدیریت می شوند. در پیرامون هایی با پردازش ها و محاسبات متمرکز هزینه های حفاظت کاهش می یابد و امکان افزایش امنیت شبکه و کنترل متمرکز روی سیستم های کلاینت را به ما می دهد.

 

PXE code که بدست سیستم های کلاینت ارائه می شود سیستم های کلاینت را توانا می سازد لغایت بصورت ریموت Boot شوند و پیکربندی های لازم برای نصب شدن سیستم عامل روی آن سپریدن شود. لازم به ذکر است که PXE code در تراشه ROM ذخیره می شود. این فرآیند گویه استفاده از پروتکل های شبکه همانند UDP ، TFTP ، IP و DHCP را فراهم می کند. مزایای کلیدی استفاده از قابلیت PXE شامل موارد زیر هستند :

 

سیستم کلاینت یا همان Workstation نیازی به هارد دیسک یا سایر دستگاه های اندوخته سازی برای بوت شدنش ندارد.

PXE به Vendor خاصی وابسته نیست. به این معنی که میتوانید براحتی شبکه خویش را گسترش دهید و همچنان از PXE کاربرد کنید.

نگهداری از سیستم های کلاینت را راحت می کند زیرا بسیاری از پیشه ها بصورت Remote انجام می شود.

ذخیره سازی متمرکز اطلاعات امنیت اطلاعات را برای شبکه فراهم می کند.

saqar بازدید : 28 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)
آمازون برای تحویل سریعتر کالا هواپیما خریدشرکت آمازون برای توسعه شبکه حمل کالا و تحویل سریعتر آن ۱۱ فروند بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷ خریداری کرد. 

به گزارش ایسنا، این هواپیماها که هفت فروند آنها از دلتا ایرلاینز و چهار فروند از وست جت خریداری خواهد شد، تا سال ۲۰۲۲ به شبکه حمل هوایی آمازون خواهند پیوست.

 

آمازون در ژوئن ۱۲ فروند بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷ تبدیل شده به هواپیمای باری را از "گروه خدمات حمل هوایی" اجاره کرده و شمار هواپیماهای موجود در ناوگانش را به بیش از ۸۰ فروند رسانده بود.

 

فروشگاه اینترنتی آمازون با هدف سرعت بخشیدن به حمل بسته های مشتریان و کامل کردن ظرفیت حمل شرکتهایی مانند یونایتد پارسل سرویس، در سالهای اخیر فعالیتهای حمل بار هوایی خود را به سرعت توسعه داده است. این شرکت در اکتبر اعلام کرده بود افزایش هزینه روی زیرساخت حمل احتمالا سالها ادامه خواهد داشت.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068027.html

saqar بازدید : 30 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)
اپلیکیشن پرداخت موبایلی ونمو متعلق به پی پال برای اولین بار نقد کردن چک را با استفاده از گوشی‌های هوشمند ممکن کرده است.

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، خدمات نقد چک ونمو تنها در دسترس برخی کاربران این اپلیکیشن قرار گرفته است. با استفاده از این خدمات در شرایط شیوع ویروس کرونا دیگر نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت مبالغ چک وجود ندارد.

 

ونمو تا پیش از این به علت ارائه خدمات ارسال و دریافت سریع پول با استفاده از گوشی‌های هوشمند محبوب بوده است. البته قبل از نقد شدن هر چک باید فرایندی برای کنترل سندیت و صحت آن طی شود که وقت زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد.

 

پی پال می‌گویند فرایند یادشده تنها به چند ثانیه زمان نیاز دارد و در موارد محدودی ممکن است چند دقیقه یا حتی چند ساعت زمان ببرد. بعد از تأیید چک، پول به حساب کاربری فرد در ونمو منتقل می‌شود که فرایند آن نیز چند دقیقه طول می‌کشد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068075.html

saqar بازدید : 26 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

مطلبی که در باره سیستم گفتم یادتان است؟ گفتم که شما هم می‌توانید با سیستم مدیریت محتوا خودتان وبسایت بسازید و هم می‌توانید این کار را به سایت ساز بسپارید. در هر دو حالت، شما در قدم نخست باید یک قالب برای وبسایت خودتان گزینش کنید. حالا در بحث قالب هم شما دو گزینه دارید: قالب حاضر و قالب اختصاصی.

 

قالب آماده که از اسمش مشخص است. قالبی که از پیش طراحی شده و شما تنها آن را گزینش می‌کنید. ولی قالب اختصاصی چه؟ در قالب اختصاصی شما خودتان ظاهر و جزئیات قالب را برگزیدن می‌کنید و در واقعیت شما تصمیم گیرنده هستید. حالا این دو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟  نخست از همه، قالب اختصاصی (سفارشی) هزینه بالاتری نسبت به قالب آماده دارد چون به هر حال کل چیز از صفر طراحی می‌شود. در برابر اگر بعد از مدتی، تصمیم بگیرید که جای خاصی از قالب خودتان را عوض کرده و یا ویرایش کنید، دستتان باز است (چون قالب شما اختصاصی است و شما خیلی کارها می‌توانید با آن بکنید).

 

پس در قالب حاضر نمی‌شود دگرگونی ها ایجاد کرد؟ چرا می‌شود. در قالب حاضر هم شم می‌توانید تغییراتی برپایی کرده و ویرایش بکنید ولی نه به اندازه قالب اختصاصی. همچنین این را هم یادتان باشد که برخی از گردآور ها هزینه قالب اختصاصی را از شما می‌گیرند اما در پایان یک قالب حاضر به شما می‌دهند. در برگزیدن قالب خودتان همش هشیار باشید و تا جایی که سفارش طراحی سایت حرفه ای می‌توانید، با گردآور های قابل اطمینان و موثق کار کنید.

 

تا یادم نرفته این را هم خدمت شما بگویم که اگر کسب و کار شما نوپا است، نیازی به طراحی قالب اختصاصی ندارید چراکه این قالب‌ها (به دلیل هزینه بالا) برای کسب و کارهای کبیر مناسب هستند.

 

هزینه طراحی سایت من چقدر خواهد بود؟

این یگانه از مهم‌ترین سوالاتی است که شما باید بپرسید (و احتمالا الی الان هم ذهن شما را درگیر کرده است). بدبختانه شوربختانه چون برای شغل طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی هیچ نرخ ثابتی و جامعی هستی ندارد، برخی از گردآور ها از این قضیه سوءاستفاده کرده و به اصطلاح کلاه‌برداری می‌کنند. برای اینکه این اتفاق برای شما پیش نیاید، دائم قیمت نهایی و پایان یافته کارتان را قبل از شروع همکاری آگاهی بگیرید. البته بسیاری از مجموعه ها هم قیمت دقیقی به شما نمی‌گویند تا بتوانند بعد از اتمام کار، مبالغ بالاتری از شما بگیرند.

 

حالا گردآور پرتال برای اینکه شما در برگزیدن بسته و آگاهی از خرج طراحی سایت مسیر راحت‌تری داشته باشید، همگی هزینه‌ها و تعرفه‌های خودش را بصورت کاملا مشخص و شفاف اعلام کرده است. حتما به صفحه تعرفه‌ها نگاهی بیندازید.

saqar بازدید : 25 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی در شبکه‌ی ایرانسل خبر داد. سیم‌کارت الکترونیکی در مادربرد دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد و کاربر امکان نصب یا باز کردن آن را ندارد. درواقع، این سیم‌کارت برخلاف سیمکارت‌های نسل قبل (مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم) امکان تعویض ندارد و به‌صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچک‌تر از سیم‌کارت‌های دیگر، توسط کارخانه‌ی سازنده نصب می‌شود. فعال‌سازی سیمکارت هم توسط اپراتور و به‌صورت نرم‌افزاری و از راه دور انجام می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل در پست اینستاگرامی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی eSIM برای توسعه‌ی صنعت اینترنت اشیا نوشت:

کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، علاوه بر آنکه موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان پیشران توسعه‌ی صنعت اینترنت اشیا یاد کرد.

بیژن عباسی‌آرند مزایای دیگر این سیم‌کارت‌ها را، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند (از جمله گجت‌‎های پوشیدنی)، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیم‌کارت عنوان کرد. او همچنین اشاره کرد که این فناوری برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به‌صورت دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند، کارایی بالایی دارد.

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، استفاده از eSIM در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت‌ هوشمند در سطح دنیا آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ی نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند هم گسترش یابد.

ایرانسل ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶، برای اولین‌بار در ایران، طی مراسمی با شعار «مسير اينترنت اشيا با eSIM آغاز می‌شود» و با حضور فعالانی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و کارشناسان فناوری‌اطلاعات و خودروسازی، پروفایل eSIM را آزمایش کرده بود.

منبع:
saqar بازدید : 22 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

تمامی افراد جامعه درباره‌ی جهانی‌شدن بیت‌کوین هیجان‌زده نیستند. براساس میم محبوبی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین با تبدیل‌ رمزارز مذکور به ارز رایج جهان، طبقه‌ی اشرافی نوین جامعه خواهند بود. این میم بخشی از دیدگاهی بزرگ‌تر درباره‌ی آینده‌ی بیت‌کوین است؛ روایتی نیمه‌جدی و درعین‌حال بیشتر کنایه‌آمیز که براساس نگرشی با عنوان «دژهای بیت‌کوین» شکل گرفته است. در این چشم‌انداز، بیت‌کوین در آینده آن‌چنان ارزشمند خواهد شد که سرمایه‌گذاران روی این ارز دیجیتال همچون پادشاهان به‌معنای واقعی کلمه در دژها از کوین‌هایشان دفاع خواهند کرد.

براساس گزارش کوین‌تلگراف، منشأ میم دژ یادداشت شخصی بود که در شبکه‌ی اجتماعی ردیت ادعا می‌کرد از آینده آمده است. البته او پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ صدهزار دلار و در سال ۲۰۲۱ یک‌میلیون دلار خواهد بود. این ایده حتی الهام‌بخش فیلمی کوتاه با نام Schloss Bitcoin بود. بااین‌حال، با وجود ماهیت تمسخرآمیز و تخیلی این میم، اکنون یکی از اقتصاددانان هشدار می‌دهد که اگر بیت‌کوین در مأموریت خودش برای دستیابی به برتری میان ارزها موفق شود، چنین دیدگاهی چندان دورازذهن نخواهد بود.

جون دانیلسون، عضو هیئت‌علمی دانشکده‌ی اقتصاد لندن، روز گذشته در وب‌سایت مرکز اندیشکده‌ی تحقیقات و سیاست‌های اقتصادی (Economic and Policy Research) در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرد. در این مطلب، وی آینده‌ای را متصور می‌شود که در آن، اشراف بیت‌کوین ازطریق نابرابری شدید در میزان ثروت، به شکاف اجتماعی و پوپولیسم دامن می‌زنند. این استاد دانشگاه نوشت:

 

در ابتدا، سرمایه‌گذاران کنونی بیت‌کوین به ثروتمندترین افراد جهان تبدیل می‌شوند و [در میزان دارایی] با پادشاهان و امپراتورهایی رقابت می‌کنند که در قرن‌های گذشته فرمانروایی می‌کردند. آنان مالک کل پول جهان می‌شوند و می‌توانند هرچه می‌خواهند، بخرند. تعداد این افراد محدود خواهد بود. درقیاس‌با جمعیتی که ازطریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و... دارایی اندکی اندوخته‌اند، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین گروه کوچکی هستند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/economics/368506-economist-warns-of-dystopia-if-bitcoin-aristocrats-become-reality/

saqar بازدید : 25 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

مایکروسافت فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن ایکس باکس گیم استریمینگ (Xbox Game Streaming) را برای رایانه‌های ویندوزی به‌طور جدی پیش می‌برد. این اپلیکیشن ویندوزی امکان می‌دهد به بازی‌های سرویس xCloud  دسترسی پیدا کنید که امکان استریم‌کردن آن‌ها وجود دارد.

خبرگزاری ورج می‌گوید به جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن Xbox Game Streaming برای ویندوز دسترسی پیدا کرده که هنوز معرفی و منتشر نشده است. طبق ادعای ورج، اپلیکیشن Xbox Game Streaming هنگام انتشار به کاربران کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و سرویس xCloud امکان می‌دهد بازی‌هایشان را روی ویندوز استریم کنند. 

درحال‌حاضر، نمی‌توانید بازی‌ها را از کنسول‌های جدید ایکس باکس روی رایانه‌های ویندوزی استریم کنید؛ زیرا این قابلیت در جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن Xbox Console Companion هم پشتیبانی نمی‌شود. اپلیکیشن جدید Xbox Game Streaming به‌دنبال فراهم‌سازی این قابلیت است و قصد دارد نخستین‌بار استریم را از xCloud به رایانه‌های ویندوزی بیاورد. اولین‌بار در سال گذشته‌ی میلادی رسانه‌ی ورج نگاهی به نسخه‌ی ویندوزی xCloud انداخت و این اپلیکیشن از آن زمان تاکنون بهبودهای زیادی تجربه کرده است.

 

عملکرد قابلیت ریموت پلی ایکس باکس برای اتصال به کنسول‌ها، شبیه اپلیکیشن Console Companion است. به‌لطف این قابلیت، می‌توانید از راه دور کنسول ایکس باکس را روشن کنید و وارد حساب کاربری خود شوید و در هر جایی، اجرای بازی را شروع کنید.

در نسخه‌ی جدید Xbox Game Streaming، کاملا از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌شوند. بدین‌ترتیب، سرفیس‌های مایکروسافت و دیگر دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی بدون نیاز به کنترلر می‌توانند بازی‌های ایکس باکس را اجرا کنند. مایکروسافت به‌نوعی پشتیبانی از ژیروسکوپ را نیز اضافه کرده است. گزینه‌ای در بخش تنظیمات برای فعال‌سازی این قابلیت وجود دارد؛ اما ظاهرا قابلیت یادشده هنوز کامل کار نمی‌کند. در نظر بگیرید که نسخه‌ی فعلی Xbox Game Streaming، نسخه‌ی بتا محسوب می‌شود و مراحل توسعه‌ی آن هنوز به‌پایان نرسیده است. 

منبع:
saqar بازدید : 23 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

مزایا و معایب زیروکلاینت (Advantages and disadvantages of zero-clients) ها بسیار بسیار است. از ابعاد حقیر گرفته تا مصرف برق کم و عدم داشتن فضای دخیره سازی داخلی. در این نوشتار به مزایا و معایب زیروکلاینت ها نسبت به کامپیوتر ها می پردازیم.

 

مزایای زیروکلاینت نسبت به کامپیوتر

مزایای زیروکلاینت نسبت به کامپیوتر

 

قیمتی به مراتب پایین تر

زیرو کلاینت ها به انگیزه داشتن فقط برد الکترونی و اینکه فاقد معایب زیروکلاینت ها هرگونه قطعه مکانیکی می باشند قیمتی به مراتب ذیل تر دارند. هزینه تاسیس زیرو نسبت به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها و دستگاه تین کلاینت پایین‌تر است. در نگاه اول شاید خرج های جاسازی سرور و حتی خرج های خویش zeroclient نسبت به یک کامپیوتر بیشتر باشد اما در طولانی مدت در مواردی مشابه نگهداری شبکه و حمایت آن هزینه های راه اندازی اولیه جبران میشود.

مصرف برق کمتر

به طور میانه مصرف برق دستگاه های زیرو ۵ وات می باشد.

 خرابی زیاد کم

به دلیل اینکه زیروکلاینت ها فاقد قطعات مکانیکی می باشند امکان خرابی آن ها بسیار ناچیز است. در نتیجه هزینه های نگهداری و عیب یابی سازمان هایی که از zero client بهره‌گیری می کنند بسیار کمتر است.

راه اندازی راحت

راه اندازی و نصب زیرو کلاینت بسیار آسان است. در برخی از زیروها  مثل مدل  s۱۰۰ فقط کافیست نرم افزار ویژه به آن را بر روی سرور نصب و با تعریف user برای یک سرور لغایت ۱۰۰ شماره کاربر  تاسیس شود.

  مانیتورینگ

امکان مانیتور کردن کاربران در این سیستم ها وجود دارد و مدیر شبکه به راحتی میتواند بدون مراجعه حضوری به کاربر از راه بعید دشوار را حل کند.

 امنیت بالا

امنیت اطلاعات در سازمان و شرکت ها زیاد مهم است. با به کارگیری زیرو کلاینت ها می توانید پورت های ورودی و خروجی دستگاه را مهار کنید. در این چهره می توانید از نشر اطلاعات و یا بیرون بردن اطلاعات از سازمان خود ممانعت کنید.

 سرعت بوت بالا

زیروها نسبت به کامپیوترهای معمولی و حتی تین کلاینت ها سرعت بوت فوقانی دارند. یعنی در کمترین موعد شدنی ویندوز آغاز به کار می کند.

 مدیریت و بازرسی متمرکز از طریق دور

به انگیزه اتصال زیرو ها به سرور در یک شبکه کنترل بر روی همگی آن ها افزایش می یابد. در زیرو کلاینت ها اطلاعاتی نگهداری نمی شود و همگی اطلاعات بر روی سرور اندوخته می شود.

 عدم بیچارگی به ارتقاء

زیروکلاینت ها به دلیل اینکه فاقد قطعه مکانیکی و جانبی هستند دربایستن به ارتقاع ندارند. به همین انگیزه شما می توانید لغایت زمانی که زیروکلاینت ها ویران نشده اند از آن کاربرد کنید. تنها کافیست سرور خویش را ارتقاع دهید. zero ها را با پروا به احتیاج خویش در سرور تعریف و به هر کدام cpu و رم خاص خود را تعیین کنید.

 خرابی بسیار کم

زیرو کلاینت ها دربایستن به تعمیر و نگهداری مداوم ندارند. در صورت ویران شدن یا با مدل خویش جایگزین و یا با مدلی دیگر جایگزین می‌شوند. وانگهی به انگیزه عدم وجود فن هیچ گونه صدایی ندارند و آلودگی صوتی آن ها صفر می باشد.

 استفاده بی زحمت از برنامه های دارای قفل

شما به راحتی می توانید از برنامه هایی که حائز قفل می باشند بدون محدودیت بهره‌گیری کنید. کافیست برنامه را بر روی سرور نصب سپس هر zero client که به سرور دسترسی داشته باشد می تواند از برنامه حتی به صورت مقارن استفاده کند. به ویژه برنامه های حسابداری که دارای قفل های دشوار افزاری می باشند.

 عدم دربایستن به نصب نرم افزار بر روی تک تک دستگاه ها

کافی است یکبار برنامه مورد نظر خویش را بر روی سرور نصب کنید. تمام دستگاه ها به چهره خودکار برنامه نصب شده را بر روی خویش دارند.

 ابعاد کوچکتر

به دلیل اینکه زیروها ابعاد کوچکی دارند به راحتی می توانید از آن ها در جاهایی که با کمبود جا روبرو هستید کاربرد کنید.

 محافظت در برابر ویروس

زیروها ویروسی نمی شوند. به علت اینکه فاقد سیستم عامل هستند. پس ویروسی شدن آن ها کاملا منتفی است. اگر بتوان امنیت سرور را تامین کنید به راحتی می توانید امنیت تک تک کاربران را حفظ کنید.

محافظت در برابر ویروس

 

معایب زیروکلاینت ها

فاقد سیستم عامل

به علت اینکه زیرو ها سیستم عامل ندارند نمی توانید به انفرادی متعلق به ها کاربرد کنید. اگر سرور خاموش و یا ویران باشد و یا به هر دلیلی بستگی زیرو با سرور قطع شود امکان شغل با دستگاه وجود ندارد. نداشتن سیستم عامل در زیروها مایه شده که به سرور وابسته باشند.و نمی توانند به صورت مستقل شغل کنند. و همین هم باعث شده در صورت قطعی شبکه امکان اتمام هیچ کاری بدست زیروها هستی نداشته باشد. طراحی و ساخت زیرو ها طوری می باشد که تعمیراتی در آنها وجود ندارد. چون تنها از یک برد الکترونیکی برپایی شده اند.

فاقد سیستم عامل

 

 عدم کارایی پسندیده بر بستر وایرلس

اکثر مواقع امکان به کارگیری زیروها بر بستر وایرلس هستی ندارد.

 محدودیت حمایت از پروتکل

در بعضی از مدلهای زیرو پروتکل های خاصی حمایت می شوند مانند مدل s۱۰۰. این مدل از زیرو تنها با یک پروتکل ویژه به خویش اجرا می شود و نمی تاب از بقیه پروتکل ها همچون RDP وPCoIP و یا Citrix پشتیبانی کند.

 کارایی بهتر بر بستر کابلی

اکثر مواقع امکان به کارگیری zero client ها بر بستر وایرلس هستی ندارد. به همین انگیزه ما توصیه می‌کنیم جهت راه اندازی شبکه خود از بستر کابل کاربرد کنید. چون  به طور کلی شبکه های وایرلس استقامت اقلیت دارند. پس پیاده سازی زیرو ها بر بستر کابل کشی بیشتر مورد پیشباز پیمان می گیرد. و همچنین از استقامت اغلب برخوردار هستند.

 عدم نمایش دو مانیتور همزمان

در بعضی از مدلها زیرو کلاینت امکان اتصال دو مانیتور وجود ندارد. برای کسانی که می خواهند از دو مانیتور مقارن بهره‌گیری کنند و فضای تصویر اکثریت داشته باشند پسندیده نیست.

عدم نمایش دو مانیتور همزمان

 

 عدم اندوخته سازی داخلی

زیرو کلاینت ها فاقد فضای ذخیره سازی داخلی همچون هارد می باشند. بنابراین نمی طاقت اطلاعات و فایلی در آنها ذخیره کرد.

 عدم کیفیت مناسب

در بعضی از زیروها شدنی است کیفیت خروجی تصویر پایین باشد و یا تصویر با تاخیر نمایش دیتا شود. این مسئله دلایل مختلفی همچون پروتکل ارتباطی و پورت خروجی تصویر دارد.

نتیجه گیری

 

در این مقاله کوشش بر آن شد تا مزایا و معایب زیروکلاینت ها را بررسی کنیم. در فرجام باید گفت فواید و معایب زیروکلاینت ها به نسبت کامپیوتر ها آن قدر بسیار و مختصر هست که انتخابی مناسب برایاستفاده در سازمان ها و مجموعه ها باشد.

saqar بازدید : 30 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
حق امتیاز اختراع دو موبایل منتشر شده است که دارای نمایشگرهایی هستند که کل دستگاه را در بر می گیرد.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، شیائومی در اواخر ۲۰۱۹ میلادی طرح اولیه موبایلی را رونمایی کرد که Mi Mix Alpha نام داشت و نمایشگر آن به طور کامل دستگاه را در بر گرفته بود.

 

این شرکت چینی اعلام کرد دستگاه مذکور به طور محدود تولید می شود اما این امر هیچ گاه محقق نشد. اکنون دو طرح اولیه مشابه با دوربین های پاپ آپ متعلق به این شرکت فاش شده است.

 

طبق گزارش وب سایت«لتس گو دیجیتال» شیائومی حق امتیاز مذکور را در پایان ۲۰۱۹ میلادی در چین ثبت کرده و اسناد آن در یکم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است.

 

در این حق امتیاز دو موبایل با نمایشگری که تمام دستگاه را از بالا به پایین پوشانده، نشان داده می شود که اختلاف اندکی با یکدیگر دارند. به طور دقیق تر هر دو طرف آن نمایشگر وجود دارد.  ماژول دوربین پشتی نیز ۴ تایی و افقی شکل است.

 

طراحی دوم به دستگاهی با نمایشگر فراگیر با گوشه های منحنی تعلق دارد که ماژول دوربین پشتی آن سه تایی است و اثری از فلش ال ای دی روی دستگاه دیده نمی شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067897.html

saqar بازدید : 26 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
نخستین مانیتور ۴۰ اینچی اولترا واید خمیده جهان رونمایی شد. این نمایشگر از اواخر ماه جاری میلادی عرضه می شود. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت دل از مانیتورهای سری «اولتراشارپ» رونمایی کرده که شامل نخستین مانیتور ۴۰ اینچی اولتراواید خمیده WUHD جهان است.

 

شرکت مذکور این نمایشگر را قبل از برگزاری نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ رونمایی کرده است. این سری جدید مانیتورهای رایانه ابعاد و قیمت‌های مختلفی دارد که هدف آن ارتقای تجربه کاری و بالابردن بهره وری کارمندان است.

 

نمایشگر مذکور U۴۰۲۱QW نام گرفته و در ۲۸ ژانویه با قیمت ۲۱۰۰ دلار عرضه می‌شود. به گفته دل فضای نمایشگر این مانیتور ۳۵ درصد بیشتر از نمایشگر ۳۲ اینچ ۴K است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068074.html

saqar بازدید : 30 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

پشتیبانی سایت با پشتیبانی آنلاین متفاوت است. پشتیبانی آنلاین به خدمات پشتیبانی ایی گفته می شود که در بطور آنلاین از طریق اینترنت ارائه می گردد. اما پشتیبانی سایت منظور نگهداری و تضمین عملکرد صحیح یک وب سایت است.

 

روز به روز کسب و کارها شکل آنلاین و اینترنتی به خود می گیرند. یک وب سایت حکم محل یک شرکت را پیدا کرده که مشتریان و کاربران انتظار دارند که در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. وب سایت های استاتیک که دارای صفحات ثابتی هستند نسبت به وب سایت های داینامیک مانند فروشگاه های آنلاین نیاز کمتری به پشتیبانی و نگهداری دارند. شاید بد نباشد که به یک سیستم کامپیوتری همانند یک موجود زنده نگاه کنیم. در روز تولد یک سایت ممکن است امکانات محدودی داشته باشد، در طول زمان توسعه بیشتر بر روی آن انجام بگیرید، ترافیک و تعداد کاربران آن افزایش می یابد. در همین امتداد بر روی سایت به عنوان یک کسب و کار تبلیغاتی صورت می گیرد، مشتریان دائمی به وجود می آیند و همه اینها نیاز به مشتری مداری و تعهد از سوی تعرفه پشتیبانی سایت وردپرس صاحب کسب و کار برای این فعالیت اقتصادی دارد و عملکرد صحیح وب سایت شرط اول آن است.

 

متاسفانه صاحبان کسب و کار در زمینه های فنی و تکنولوژی وب دانش کمی دارند. در زمان سفارش وب سایت به علت تخصصی بودن برخی مسائل، هیچ المانی برای سفارش و سنجش محصول نهایی که یک سایت باشد ندارند. از این رو عده ی زیادی به دنبال محصول ارزان می گردند. محصولی که اغلب توسط افراد غیر حرفه ایی و بدون پشتیبانی مناسب و دراز مدت ارائه می شود. یک محصول ارزان  و بدون پشتیبانی حتی می تواند سدی در راه توسعه آینده یک وب سایت باشد. یعنی توسعه دهنده با استفاده از تکنیک هایی یک محصول ضعیف و حداقلی را به کارفرما ارائه می دهد که برای توسعه و بهبود آن در آینده مشکلات فراوانی وجود خواهد داشت.

 

تصور کنید توسعه دهنده وب از یک قالب آماده که رمزگذاری شده است استفاده نماید. پس از مدتی صاحب وب سایت تصمیم به تحول طراحی آن سایت داشته باشد بدون آنکه لینک و محتوا هایی سایت فعلی و کارهایی که برای سئوی آن انجام شده آسیب ببیند. اما این قفل یا رمز گذاری می تواند برای صاحب وب سایت یک محدودیت جدی برای توسعه بیشتر سایت باشد. در این حالت صاحب وب سایت باید به طراح سایت مراجعه کند و اگر طراح به رمزنگاری قالب دسترسی نداشته باشد این پایان عمر وب سایت است. باید طراحی بر روی یک قالب جدید که از نو و از پایه توسعه داده شده است انجام گیرد.

saqar بازدید : 34 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

یک استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو به نام Framework لپ‌تاپ نازک و سبکی را معرفی کرده که به گفته آنها به روش جدیدی برای ارتقا، تعمیر و شخصی‌سازی متکی است.

«نیراو پاتل» بنیانگذار این استارتاپ که پیش از این یکی از کارمندان اصلی شرکت‌های Oculus و اپل بوده عنوان می‌کند هدف اصلی آن‌ها از عرضه این لپ‌تاپ جبران محرومیت‌های دیرینه خود با استفاده از شركت‌های فناوری است. پاتل توضیح می‌دهد:

مدل کسب‌وکار شرکت‌های الکترونیکی مصرفی به شکل قابل توجهی به تولید انبوه و سریع سخت‌افزارها و عرضه آن‌ها به بازار و مصرف‌کنندگان وابسته است اما پس از آن این محصولات به حال خود رها می‌شوند. این موضوع مصرف بیهوده و ناکارآمد و در نهایت آسیب‌های زیست محیطی را شدت می‌بخشد.

 

 

 

لپ‌تاپ‌های Framework با صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی و وضوح تصویر ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶ پیکسل عرضه خواهند شد. همچنین این لپ‌تاپ شامل یک وبکم با وضوح 1080p و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه، باتری ۵۷ وات ساعتی و شاسی آلومینیومی ۱.۳۰ کیلوگرمی خواهد بود. داخل این لپ‌تاپ از پردازنده های نسل یازدهم اینتل، حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۴ گیگابایت (و بالاتر) فضای ذخیره‌سازی Gen4 NVMe استفاده شده است.

درست مانند انواع لپ‌تاپ‌های دیگر، خریدارن لپ‌تاپ‌های Framework هم می‌توانند قسمت‌های مختلف آن از جمله رم، باتری و فضای ذخیره‌سازی آن را تعویض یا ارتقا کنند. با این وجود این شرکت تلاش دارد تا سه مزیت دیگر هم به لپ‌تاپ‌ها خود اضافه کند.

منبع:
saqar بازدید : 32 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

بازار رمز ارزها علی رغم نوساناتی که دارد، هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و تعداد کاربران بیشتری به این حوزه می‌پیوندند. مطالعات وب‌سایت «Crypto.com» نشان می‌دهد که تعداد کاربران رمز ارز در جهان برای اولین بار از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده است.

برآوردهای Crypto.com که بر اساس داده‌های داخلی آنها و با تمرکز بر بلاک‌چین‌های بیت‌کوین و اتریوم به عنوان محبوب‌ترین مواردصورت گرفته، نشان می‌دهد که در ماه ژانویه 2021،‌ در حدود 106 میلیون کاربر در جهان در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده‌اند. رشد جهشی درصدی قیمت بیت کوین در ابتدای سال نو میلادی باعث رونق بازار دیگر ارزهای دیجیتال و افزایش ۱۵ درصدی کاربران آن تنها در یک ماه شد.

«اریک آنزیانی» مدیر عامل Crypto.com در مورد مطالعه جدید می‌گوید:

«مطالعات انجام شده نشان می‌‌دهد که وضعیت بازار رمز ارزها، هر روز بهتر می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌ها و موسسات بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند و بخشی از سرمایه خود را به رمز ارزها تبدیل کرده‌اند، انتظار می‌رود سال 2021، سالی بسیار خوب برای بازار ارزهای دیجیتال باشد و بیش از پیش مورد پذیرش قرار گیرند. چشم‌اندازهای روشنی در مورد ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.»

بسیاری از شرکت‌ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند. اواخر بهمن‌ ماه، تسلا با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری در بیت کوین، باعث شد قیمت این رمز ارز محبوب جهش کرده و قله‌های جدیدی را فتح کند. به فاصله کوتاهی موسسات سرمایه گذاری «میکرو استراتژی» و «Motley Fool» نیز بیش از ۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کردند.

عوامل مختلفی باعث شده است که توجه کاربران به رمز ارزها افزایش پیدا کند. تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که یکی از دلایل رشد سریع بازار رمز ارزها به رشد بازار مالی غیرمتمرکز (defi) و تسهیل خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال از طریق پی پال مربوط می‌شود.

منبع:
saqar بازدید : 38 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)
 

شش سال از حضور شیائومی در هند می‌گذرد و اکنون این شرکت قصد دارد به منظور افزایش ظرفیت تولید و تامین تقاضای بازار این کشور،‌ ‌سه کارخانه جدید راه اندازی کند. با این حساب تعداد پرسنل شاغل در کارخانه‌های شیائومی در هند از 60 هزار نفر فراتر می‌رود.

شیائومی با راه اندازی دو کارخانه جدید تولید گوشی هوشمند و یک کارخانه برای تولید تلویزیون هوشمند،‌ برنامه‌های جدیدی را در هند دنبال می‌کند. از ابتدای سال 2021 تا کنون،‌ شیائومی توانسته 99 درصد از گوشی‌ها و 100 درصد تلویزیون‌های عرضه شده به بازار هند را در خاک این کشور تولید کند.

در حال حاضر یکی از کارخانه‌های جدید شیائومی با مشارکت «DBG» در منطقه «هاریانا» فعالیت می‌کند که امکان افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید گوشی‌های هوشمند را نیز فراهم خواهد کرد. دومین کارخانه از نیمه اول 2021 با مشارکت «BYD» در منطقه «تامیل نادو» به بهره برداری می‌رسد.

 

 

 

شیائومی مدعی است در حال حاضر تا 75 درصد قطعات مورد نیاز از جمله مدار چاپی، مدارهای جانبی، ماژول‌های دوربین، پنل‌های پشتی موبایل، کابل‌ها‌، باتری و جعبه دستگاه را از داخل هند تامین می‌کند. البته میزان خودکفایی در تامین قطعات دستگاه‌های بالا رده این شرکت به مراتب کمتر از سایر مدل‌ها خواهد بود.

همه گیری کرونا باعث شده شیائومی برای تامین برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شود. به همین دلیل در تلاش است تا بتواند وایستگی خود را هر چه بیشتر از سایر تامین کنندگان کمتر کند. به علاوه تامین قطعاتی مانند چیپست، سنسورهای دوربین، نمایشگر و غیره از طریق سایر تامین کنندگان،‌ هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

تاکنون بیش از 3 میلیون تلویزیون هوشمند می در هند به بازار عرضه شده است. این شرکت چینی با کمک شرکت فناوری Radiant به عنوان همکار تولید، موفق شده است 100 درصد تلویزیون‌های فروخته شده در هند را در همین کشور تولید کند. در حال حاضر بیش از هزار نفر در کارخانه دیکسون در تیروپاتی برای تولید تلویزیون هوشمند مشغول فعالیت هستند.

هدف شیائومی از راه اندازی کارخانه‌های جدید، افزایش تولید و در نهایت تامین تقاضای داخلی است. اوایل سال 2020، شیائومی صادرات گوشی‌‌های هوشمند خود را به کشورهایی مانند نپال و بنگلادش آغاز کرد، اما به دلیل همه گیری کرونا این موضوع متوقف شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/26/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d9%86%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3/

saqar بازدید : 29 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

در سال ۲۰۲۰ بحران کرونا کسب‌وکارهای زیادی را دچار مشکل کرد و شرکت اپل هم برای تولید انبوه محصولات جدید خود با مشکلات زیادی مواجه شد. به همین خاطر نسل جدید آیفون بسیار دیرتر از زمان همیشگی به دست کاربران رسیدند. اما در هر صورت اپل در این سال بار دیگر موفق شده محصولات پرفروشی را راهی بازار کند و البته می‌توان انتقادهایی هم در رابطه با عملکرد اپل در سال ۲۰۲۰ مطرح کرد. در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

 

برنده: آیفون SE 2020

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون SE 2020 در اوایل ۲۰۲۰ معرفی شد و خیلی زود مورد توجه گسترده‌ی کاربران قرار گرفت. اپل برای تولید این گوشی از بسیاری از قطعات آیفون ۸ استفاده کرده است. همچنین مانند آیفون XR از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و تراشه سری آیفون ۱۱ یعنی A13 درون آن تعبیه شده است و در نهایت به عنوان یک گوشی با قیمت زیر ۴۰۰ دلار در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفته است.

 

برنده: آیفون ۱۲

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون ۱۲ یک جانشین عالی برای برای آیفون ۱۱ محسوب می‌شود. این گوشی برخلاف نسل قبلی از نمایشگر اولد بهره می‌برد، حاشیه‌های نمایشگر آن اندکی کاهش پیدا کرده و لبه‌های نمایشگر کاملا تخت شده، دوربین اصلی بهتر شده و از همه مهم‌تر قیمت آن تفاوت زیادی با آیفون ۱۱ ندارد. اگرچه در نگاه اول این گوشی ارتقای پر زرق‌وبرقی محسوب نمی‌شود، ولی تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد.

 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

اگرچه آیفون ۱۲ یکی از بهترین محصولات اپل در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، اما از طرف دیگر آیفون ۱۲ پر1067368.htmlو با توجه به قیمت بالاتری که دارد ارزش چندان بیشتری را ارائه نمی‌کند. این گوشی نسبت به آیفون ۱۲ از ۲ گیگابایت حافظه رم بیشتر، دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری، بدنه‌ی نسبتا بهتر و حافظه پایه بیشتر بهره می‌برد ولی در نهایت ۲۰۰ دلار گران‌تر است. به همین خاطر روی هم رفته خرید آیفون ۱۲ انتخاب منطقی‌تری محسوب می‌شود.

 

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون ۱۲ پرو مکس گران‌ترین و بهترین گوشی اپل به حساب می‌آید و طبق گزارش‌ها مورد استقبال خریداران هم قرار گرفته است. این گوشی از بزرگ‌ترین سنسور دوربین در بین آیفون‌ها بهره می‌برد و همچنین به لطف سیستم لرزشگیر سنسور و دوربین زوم نسبتا بهتر، جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. همچنین نباید نمایشگر غول‌پیکر آن را از قلم بیندازیم.

 

بازنده: شارژر مگ‌سیف

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

اپل آهن‌رباهای بسیار کوچکی در پنل پشتی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تعبیه کرده که اتصال برخی وسایل جانبی مانند کیف پول یا شارژر بی‌سیم به این گوشی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه شارژر مگ‌سیف هنوز در اول راه قرار دارد، اما برخی گزارش‌ها خبر از این می‌دهند که شارژر موردنظر خیلی راحت از پنل پشتی جدا می‌شود که این خبر خوبی برای یک محصول ۶۰ دلاری نیست. روی هم رفته اگرچه اپل تا حد زیادی بر روی نکات مثبت این محصول مانور داده، اما مورد توجه زیادی قرار نگرفته است و عمدتا به چشم یک محصول جانبی گران‌قیمت و نه‌چندان مفید دیده می‌شود.

 

برنده: اپل واچ SE

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل
saqar بازدید : 30 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)
در آگوست گذشته اخباری در مورد عرضه گوشی جدید اوپو با نمایشگر کشویی و بزرگ شونده منتشر شد و حالا اطلاعات جدیدی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است. 

به گزارش  مهر به نقل از جی اس ام آرنا، صفحه نمایشگر این گوشی به صورت کشویی و جمع شونده طراحی شده که با باز شدن به صورت عمودی تا ۸۰ درصد بزرگ‌تر می‌شود.

 

در پشت این گوشی نیز سه لنز دوربین در نظر گرفته شده و برای عکاسی و فیلمبرداری در شب فلاش ال ای دی در کنار دوربین‌ها در نظر گرفته شده است.

 

بر روی نمایشگر اصلی این گوشی حفره‌ای به عنوان دوربین سلفی وجود ندارد و لذا یا دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد یا قرار است نمایشگر دیگری برای تهیه عکس‌های سلفی در کنار نمایشگر اصلی در نظر گرفته شود.

 

سیم کارت این گوشی در سمت راست بدنه آن نصب می‌شود و فقط در صورت باز کردن کامل نمایشگر در دسترس خواهد بود. همچنین دو دستگیره کوچک در بالا و پایین گوشی برای آویزان کردن آن وجود خواهد داشت.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067435.html

saqar بازدید : 27 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

زمان انتشار نسخه 5 بسته مجازی سازی vSphere ESXi شرکت وی‌ام ور نرم افزاری را معرفی کرد که با استفاده از آن امکان اتصال و مدیریت دیتاسنتر، کلاستر، میزبان و ماشین‌های مجازی از طریق وب امکان پذیر شد. مدت‌ها بود که صحبت از تسهیل مدیریت بستر مجازی از طرف راهبران سیستم، مشتریان و همکاران تجاری وی‌ام ور درخواست شده بود VMware vSphere Web Client چیست که نهایتا وی‌ام ور این نرم افزار تحت وب را ارائه داد. اگرچه نسخه اولیه آن برخی امکانات نرم افزار vSphere consumer را که با زبان C# نوشته شده بود را پشتیبانی نمی‌کرد اما در نسخه 5.1 و بعد از آن حدود ninety eight درصد قابلیت‌ها پوشش داده شده است و برخی قابلیت‌های جدید به آن اضافه شده که در vSphere patron وجود ندارد.

 

VSphere net client جایگزین vSphere client است و در نسخه های بعدی vSphere Suite نرم افزار vSphere customer گنجانده نخواهد شد و قابلیت‌های جدید vSphere net client نیز در آن قابل دسترس نیست. به این خاطر توصیه می کنم اگر تاکنون از این نرم افزار استفاده نکرده اید در اینجا با مزایا و قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید و از آن بهره مند شوید.

 

از مزایای اصلی این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

قابلیت راهبری بستر مجازی با استفاده از سیستم عامل‌های مختلف مکینتاش، لینوکس، ویندوز

راهبری بستر مجازی بدون نیاز به نصب

راهبری بستر مجازی از طریق مرورگرهای دستگاه های تبلت و یا موبایل در هر کجای شبکه

رابط کاربری زیبا و پیشرفته تر

تسریع در برقراری ارتباط

VSphere net purchaser با استفاده از Adobe Flex پیاده سازی شده است و به این خاطر کار با آن بسیار آسان است و گراف‌های آن نیز ظاهر زیباتری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

نصب و تنظیم vSphere internet patron

نصب این نرم افزار نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و خصوصا در نسخه five.1 این تنظیمات به حداقل رسیده است. با استفاده از دیویدی vCenter Server می‌توانید پس از نصب vCenter Server نرم افزار vSphere internet purchaser را نصب کنید. در صورتی که قابلیت single signal-on را نیز نصب و تنظیم کرده باشید vSphere web patron می‌تواند به lively listing متصل شده و با استفاده از آن هویت حساب‌های کاربری موجود را تایید کند.

 

برای اتصال به net consumer مرورگر شما بایستی از Flash player نسخه 11.1 یا بالاتر استفاده کند. همچنین با نصب یک پلاگین اضافی با نام VMware purchaser Integration Plug-in می‌توانید از طریق کامپیوتر خود کنسول ماشین مجازی را ببینید، حساب کاربری ویندوز از طریق SSO بررسی شود و یا فایل‌های OVF را انتقال دهید.

 

VSphere web consumer در هر نسخه جدید مدیریت بستر مجازی VMware vSphere را آسان‌تر می‌کند و راهبران سیستم کنترل بهتری بر مسائل آن پیدا می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود انجام کارهای روزمره و وظایف برنامه ریزی شده سیستم سرعت یابد.

saqar بازدید : 33 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

پنج سال پیش، گروهی از دانشمندان علم تغذیه مطالعه کردند که آمریکایی‌ها چه غذاهایی می‌خورند و به نتیجه‌ی بهت‌آوری رسیدند: بیش از نیمی از تمام کالری‌هایی که هر آمریکایی به‌طورمتوسط مصرف می‌کند، از غذاهای به‌شدت فراوری‌شده می‌آید که به‌عنوان فرمولاسیون‌های صنعتی تعریف می‌شود و مقادیر زیادی قند، نمک، روغن، چربی و دیگر افزودنی‌ها را باهم ترکیب می‌کند.

به‌گزارش نیویورک‌تایمز، غذاهای با درجه‌ی فراوری زیاد با وجود ارتباطشان با چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و دیگر مشکلات سلامتی‌، همچنان در رژیم غذایی آمریکایی‌ها حرف‌اول را می‌زنند. این نوع غذاها ارزان و راحت هستند و در جهت دارشتن طعم دلچسب مهندسی و به‌طور گسترده‌ای با صنعت غذا عرضه می‌شوند. بااین‌حال، بسیاری از دانشمندان می‌گویند یکی دیگر از دلایل مصرف فراوان این نوع غذاها آن است که برای بسیاری از افراد فقط وسوسه‌انگیز نیستند؛ بلکه اعتیادآور نیز هستند. البته دانشمندان در‌این‌باره اختلاف‌نظر دارند.

اخیرا مجله‌ی American Journal of Clinical Nutrition علم پشت‌صحنه‌ی اعتیاد غذایی و این موضوع را بررسی کرده است که آیا غذاهای فوق‌فراوری‌شده ممکن است در پرخوری و چاقی مؤثر باشند‌. در این مطالعه، بحث میان دو کارشناس برجسته، یعنی دکتر اشلی گیرهارت، دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه میشیگان و دکتر یوهانس هیببرند، رئیس گروه روان‌پزشکی و روان‌شناسی دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان، مطرح می‌شود. دکتر گیرهارت، روان‌شناس بالینی، به ایجاد «مقیاس اعتیاد به موادغذایی ییل» کمک کرده که پرسشنامه‌ای است که از آن برای تعیین این موضوع استفاده می‌شوند که فرد علائم رفتار اعتیادآور دربرابر غذا را نشان می‌دهد یا خیر.

دکتر گیرهارت و همکارانش در مطالعه‌ای روی بیش از پانصد نفر دریافتند که برخی از غذاها احتمالا موجب رفتارهای غذایی شبیه اعتیاد می‌شوند؛ مانند ولع شدید، کنترل‌نکردن و ناتوانی در کاهش مصرف با وجود تجربه‌ی پیامدهای مضر و تمایل شدید برای توقف مصرف آن‌ها. در صدر این فهرست پیتزا، شکلات، چیپس سیب‌زمینی، شیرینی‌ها، بستنی، سیب‌زمینی سرخ‌شده و چیزبرگر قرار داشت.

دکتر گیرهارت در پژوهشش دریافت که غذاهای به‌شدت فراوری‌شده اشتراکات زیادی با مواد اعتیادآور دارند. اجزای آن‌ها همچون سیگار و کوکائین، از گیاهان و غذاهای طبیعی گرفته و ترکیباتی که موجب کاهش جذب آن‌ها می‌شود (مانند فیبر، آب و پروتئین)، از آن‌ها حذف می‌شود. سپس لذت‌بخش‌ترین عناصر آن‌ها تخلیص و به فراورده‌هایی تبدیل می‌شود که به‌سرعت جذب خون می‌شوند و توانایی آن‌ها را برای فعال‌کردن بخش‌هایی از مغز افزایش می‌دهد که پاداش و عواطف و انگیزش را تنظیم می‌کنند.

به‌گفته‌ی دکتر گیرهارت، نمک، غلیظ‌کننده‌ها، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و دیگر افزودنی‌های موجود در غذاهای به‌شدت فراوری‌شده با تقویت ویژگی‌هایی مانند بافت و احساس دهانی جاذبه‌ی آن‌ها را افزایش می‌دهد، به همان شکلی که سیگار حاوی مجموعه‌ای از افزودنی‌های طراحی‌شده برای افزایش قابلیت اعتیادآوری است. برای مثال، منتول به پوشاندن طعم تلخ نیکوئین کمک می‌کند؛ درحالی‌که کاکائو که در برخی از سیگارها استفاده می‌شود، مجاری هوایی را متسع می‌کند و جذب نیکوتین را افزایش می‌دهد.

دکتر گیرهارت بیان می‌کند وجهی مشترک میان وسوسه‌انگیزترین غذاهای فوق‌فراوری‌شده این است که آن‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند. این ترکیب قوی به‌ندرت در غذاهای طبیعی دیده می‌شود که انسان برای خوردن آن‌ها تکامل پیدا کرده است؛ مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، مغزهای گیاهی، عسل، لوبیا و دانه‌ها. بسیاری از غذاهایی که در طبیعت یافت می‌شوند یا از کربوهیدرات یا از چربی‌ها سرشار هستند؛ اما معمولا حاوی مقادیر زیادی از هر دو نیستند. دکتر گیرهارت می‌گوید:

منبع:
https://www.zoomit.ir/health-medical/368224-unhealthy-foods-are-addictive/
saqar بازدید : 29 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است حافظه‌ی جدید این شرکت برپایه‌‌ی HBM2 از پردازنده‌ی هوش مصنوعی (AI) مجتمع برخوردار است که حداکثر ۱٫۲ ترافلاپس قدرت رایانشی توکار (Embedded Computing Power) می‌تواند ارائه دهد. به‌لطف این پردازنده‌ی هوش مصنوعی، حافظه‌ی جدید سامسونگ عملیات‌هایی اختصاصی انجام می‌دهد که معمولا وظیفه‌ی پردازش آن‌ها برعهده‌ی پردازنده‌‌ی مرکزی (CPU)، پردازنده‌‌ی گرافیکی (GPU)، مدار مجتمع با کاربرد خاص موسوم به ای سیک (ASIC) و مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) گذاشته می‌شود. 

براساس گزارش خبرگزاری تامز هاردور، حافظه‌ی جدید سامسونگ با نام Samsung HBM-PIM شناخته می‌شود و درون هر بانک حافظه، یک موتور هوش مصنوعی دارد؛ به‌همین‌دلیل، فشار اعمال‌شده بر خودِ HBM را می‌تواند تعدیل کند. عبارت PIM در نام حافظه‌ی جدید سامسونگ مخفف Processing in Memory است. کلاس جدید حافظه‌ی سامسونگ با هدف تسهیل انتقال داده در بین حافظه و پردازنده‌ی سیستم طراحی شده است. به‌گفته‌ی متخصصان، این فرایند معمولا درمقایسه‌با عملیات‌های حقیقی رایانشی، به مصرف انرژی و زمان بیشتر نیاز پیدا می‌کنند.

سامسونگ ادعا می‌کند فناوری جدیدش موقع پیاده‌سازی روی حافظه‌ی HBM2 Aquabolt درمقایسه‌با حالت عادی در عین کاهش بیش از ۷۰ درصدی مصرف انرژی، قدرت پردازشی را دو برابر می‌تواند بیشتر کند. افزون‌براین، حافظه‌ی جدید سامسونگ به تغییر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازی ندارد و این حتی کنترلرهای حافظه را نیز دربر می‌گیرد‌. این موضوع باعث می‌شود حافظه‌ی جدید سامسونگ به‌سرعت روانه‌ی بازار شود. 

به‌گفته‌ی‌ سامسونگ، حافظه‌ی جدیدش هم‌اکنون در شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی مراحل آزمایشی را می‌گذارند. این شرکت کره‌ای انتظار دارد تمامی فرایندهای اعتبارسنجی حافظه‌ی جدیدش تا پیش از فرارسیدن نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به‌پایان برسد و خیلی زود عرضه شود. هفته‌ی گذشته، کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC) مجازی برگزار شد و سامسونگ در این مراسم جزئیات فنی‌تری از معماری حافظه‌ی HBM-PIM را به‌اشتراک گذاشت.

منبع:

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 306
  • بازدید سال : 2,814
  • بازدید کلی : 16,738