loading...
akhbar tecnolozhy9
saqar بازدید : 25 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

VoIP یک تکنولوژی امروزین است و همانطور که چشمداشت می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و نرمش بالاتری دارند.

 

فناوری VoIP وانگهی می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال مزایای VOIP چیست و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری امروزین به فرهنگ فنی برای طراحی مناسب سیستم احتیاج دارند.

در مجموع می نا برای فناوری VoIP مزایای پایین را بیان کرد:

امکانات تلفنی فراوان VoIP :

پروتکل SIP که در تکنولوژی VoIP استفاده میشود در عین سادگی بسیار نرمش پذیر است. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان محصولات ویپ بتوانند امکانات تلفنی کثرت را پیاده سازی کنند. امکاناتی مانند انتقال تماس، پارک کردن تماس ها، ارسال به صندوق پستی و غیره در همه سیستم های VoIP هستی دارند. معمولا مراکز تلفنی VoIP چند صد امکان تلفنی را در گزین کردن کاربران می گذارند.

مزیت VoIP در کنفرانس تلفنی :

در فناوری VoIP به آسانی می نا کنفرانس های تلفنی با شمار زیادی از کمپانی کننده ایجاد کرد. این برتری به انگیزه استفاده از فناوری IP است که مایه می شود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام کمپانی کنندگان ارسال کرد.

 

امکان به کارگیری نرم انگیزه ها تلفنی :

فناوری VoIP برای انتقال مکالمات از همان طریق هایی کاربرد می کند که اغلب نرم افزارهای تحت شبکه از آن استفاده می کنند. در ضمن در سیستم VoIP یک شبکه برای انتقال داده و صوت استفاد می شود که باعث می شود نرم ادوات دسترسی اکثریت و آسان تری به مکالمات داشته باشند.

 

قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه در سیتسم ویپ:

با فناوری VoIP به راحتی می تاب از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولاً یک نرم اسباب ساده این شغل را اتمام می دهد و نیاز نیست کاربران از دستگاه فکس بهره‌گیری کنند.

 

استفاده بهتر از گنجایش شبکه در VoIP :

در مکالمات تلفنی در اکثر موارد یک نفر گوینده است و دیگری شنونده. این به این معنی است که گنجایش هرکدام از خطوط تلفن  نزدیک  به مدت 50 درصد موارد مورد استفاده قرار نمی گیرد. فناوری VoIP از این جستار استفاده می کند تا ظرفیت سیستم را افزایش دهد. در حالیکه در مراکز تلفنی سنتی ظرفیت شبکه هدر می رود.

 

مزیت ویپ در ساختار انعطاف پذیر شبکه :

ساختار یک شبکه VoIP زیاد ساده و منعطف است. به این ساختار معمولاً ساختار مسطح (Flat Architectre) میگویند. در این ساختار بر عکس تلفن های سنتی نیاز نیست تلفن از طریق سوئیچ های گوناگون به مقصد متصل شود. بلکه تلفن ها مستقیماً به سرور کنترل کننده تماس (IP PBX) متصل می شوند.

 

جا به جایی کاربران در فناوری VoIP :

اگر الی کنون ناچار شده که جای خود در محل کارتان را تغییر دهید حتما می دانید که جا به جا کردن خط تلفن شما معمولاً بسیار طول می کشد. زیرا در سیستم سنتی باید سیم ها جابه جا شوند. اما در مرکز تلفن VoIP شما تنها کافی است گوشی تلفن خود را جا به جا کنید و به پورت شبکه ای در کنار میزتان وصل کنید. به همین سادگی عدد تلفن شما بدون تغییر به محل جدید انتقال می یابد.

 

ارزان تر بودن تماس های راه دور از راه VoIP :

در تکنولوژی VoIP تماس های مسیر بعید به شدت ارزان تر از تماس هایی هستند که از راه مراکز تلفن سنتی برقرار می شود. دلایل زیادی برای این امر هستی دارد اما به اجمال می طاقت به ساده تر بودن فناوری VoIP، بهره‌گیری بهتر از ظرفیت شبکه و استفاده از یک شبکه برای دیتا و صوت اشاره کرد.

 

ساده تر بودن شبکه ویپ از روترها و سوئیچ های شبکه برای انتقال صوت بهره‌گیری می کند. پیاده سازی این تجهیزات و اتمام تنظیمات آن ها به مراتب راحت تر از تنظیمات سوئیچ های مخابراتی است. علاوه بر این شبکه های داده نسبت به شبکه های مخابراتی ساده تر هستند.

 

امنیت بالاتر VoIP :

یکی از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در یک سیستم تلفنی آنالوگ معمولا با پیوستگی یک گوشی آنالوگ می توان به سادگی به شبکه وصل شد. ولی در فناوری VoIP کاربران باید شناسایی شوند. همچنین مکالمات را می نا بر روی VPN ارسال کرد که باعث می شود مکالمات رمزگذاری شوند.

 

مزیت VoIP در اشاعه شبکه: در یک سیستم VoIP به سادگی می تاب داخلی های اکثریت تعریف کرد. در ضمن می نا تعداد خطوط تلفن را با اضافه کردن گیت وی های VoIP به سادگی افزایش داد. ولی در سیستم های تلفنی سنتی معمولاً ظرفیت شبکه از قبل مشخص است و افزایش دادن آن آسان نیست.

 

اتصال دفاتر مختلف و احد کردن سیستم تلفنی با ویپ :

این خاصیت یکی از مزایای مهم VoIP است. در تکنولوژی VoIP فقط بس است یک وابستگی شبکه ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی هستی داشته باشد. مهم نیست این ارتباط از راه اینترنت باشد و گوشی در سوی دیگری دنیا باشد و یا اینکه در اتاق سرور پیمان گرفته باشد. در هر دو چهره کاربران یک عدد داخلی خواهند داشت و از یک امکانات استفاده می کنند.

 

سهولت مانیتورینگ سیستم VoIP :

سهولت مانیتورینگ تماس ها و ردگیری مکالمات را باید به عنوان یک مزیت مهم VoIP ذکر کرد. در تکنولوژی ویپ به سادگی می تاب ریز مکالمات را اندوخته و مشاهده کرد و یا مکالمات را ضبط کرد. این موضوع از سهولت ترکیب کامپیوتر و سیستم VoIP ناشی می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 352
  • بازدید سال : 2,860
  • بازدید کلی : 16,784