loading...
akhbar tecnolozhy9
saqar بازدید : 28 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

در این مطلب ما به شما نحوه بروزرسانی درایورهای ویندوز 10 را نشان خواهیم داد. درایور یک قطعه نرم افزاری است که اجزای کامپیوتر شما را قادر می سازد با هم کار کنند و توسط ویندوز به رسمیت شناخته شوند. به همین دلیل است که توجه به آنها بسیار مهم است. 

 

مراحل:

 

روش بروزرسانی درایور سخت افزار ها, بروزرسانی درایور گرافیک

 

1. یک نقطه بازیابی را ایجاد کنید:

قبل از شروع، باید اطمینان حاصل کنید که نقطه بازیابی را ایجاد کنید. این تضمین می کند که شما می توانید در صورت بروزرسانی درایورها مشکی برای رایانه ایجاد شد فقط یک دقیقه طول می کشد که شما بدون هیچ زحمتی خط را نجات دهید.

 

برای ایجاد نقطه بازیابی، روی Start کلیک کنید و تایپ کنید  ‘Create a restore point’  و روی نتیجه بالا کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که 'Protection' برای درایو مورد نظر برای ایجاد یک نقطه بازگردانی فعال شده است، درایو را انتخاب کنید، سپس روی 'Create' کلیک کنید. به  آن نام بدهید و روی 'Create'  کلیک کنید، سپس منتظر بمانید تا پایان یابد.

 

روش بروزرسانی درایور سخت افزار ها, بروزرسانی درایور گرافیک

 

2. بروز رسانی ویندوز 

اولین راه برای به روز رسانی درایور شما این است که از ابزار داخلی مایکروسافت، Windows Update استفاده کنید. روی Settings > Update & Security > Windows Update کلیک کنید، سپس روی ‘Check for updates’ کلیک کنید. اگر هر گونه به روز رسانی پیدا شود، ویندوز آنها را دانلود و نصب خواهد کرد.

 

این زمانی خوب است که شما نیاز به بررسی کلی درایورهای خود و همچنین به روز رسانی سیستم عامل خود دارید. با این حال، اگر می دانید درایور خاصی که نیاز به بروز رسانی دارد، راه سریعتری برای ارتقاء آن وجود دارد.

 

روش بروزرسانی درایور سخت افزار ها, بروزرسانی درایور گرافیک

 

3. Device Manager

Device Manager راه سریع برای مشاهده تمام اجزایی است که رایانه شما را تشکیل می دهند و در صورت لزوم آنها را به روزرسانی می کند. 

به عنوان مثال، اگر Wi-Fi شما مشکلی دارد، شما می توانید آداپتور Wi-Fi خود را در مدیریت دستگاه پیدا کنید و درایور آن را از آنجا بردارید.

 

در این مثال، منوی Start را باز کنید و «Device Manager» را تایپ کنید، سپس روی اولین نتیجه کلیک کنید. به پایین «Network adapters» بروید و برای باز کردن لیست کامل روی فلش کلیک کنید. بر روی آداپتور بی سیم راست کلیک کنید، روی «Update driver» کلیک کنید، سپس روی «Search automatically for updated driver software» کلیک کنید.

 

روش بروزرسانی درایور سخت افزار ها, بروزرسانی درایور گرافیک

 

4. دریافت درایور از وب سایت سازنده

گاهی اوقات این معقول است که به طور مستقیم به وب سایت تولید کننده بروید تا آخرین نسخه های درایور را دانلود کنید، مخصوصا اگر چندین جزء از همان شرکت دارید که همه نیاز  به روز رسانی دارند.

به بخش پشتیبانی شرکت بروید و درایور مربوطه را دانلود کنید. در حال حاضر مدیر دستگاه را از مرحله قبل بارگذاری کنید و بر روی جزء که نیاز به بروز رسانی دارد راست کلیک کنید و سپس بر روی «Update driver» کلیک کنید.

 

در این زمان، بر روی "Browse my computer for driver software" کلیک کنید و به پوشه حاوی درایور بروید (مطمئن شوید که علامت "Include subfolders" باشد).

 

روش بروزرسانی درایور سخت افزار ها, بروزرسانی درایور گرافیک

 

5. درایورهای گرافیکی Nvidia

در حالی که اکثر درایورها بر بهبود ثبات و عملکرد تمرکز می کنند، درایورهای گرافیکی به طور منظم بروز رسانی می کنند، زیرا درایورها اغلب برای بازی های خاص طراحی شده اند. بسته به کارت گرافیک شما، راه های مختلفی برای به روز رسانی درایورهای آن وجود دارد.

 

ما با کارت گرافیک انویدیا شروع خواهیم کرد. ابتدا، برنامه GeForce Experience NVIDIA را باز کنید و سپس درایورها را در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. اگر یک درایور جدید وجود داشته باشد، یک گزینه برای دانلود آن خواهید دید.

 

Nvidia به شما یک گزینه را برای انجام یک نصب جدید می دهد - این تنظیمات قبلی شما را پاک می کند، اما می تواند به شما در صورت نیاز به نصب درایور جدید کمک کند .

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/update-windows10-drives.html

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 409
  • بازدید سال : 2,917
  • بازدید کلی : 16,841